پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۰
راهبردهای مبارزه با فساد اداری

كتاب «راهبردهای مبارزه با فساد اداری» به قلم غلامرضا ذاکرصالحی منتشر شد. اين اثر، عوامل شكل‌گيري و گسترش فساد اداری و راهكارهاي مبارزه با آن را به‌ويژه در كشورهاي جهان سوم بررسي مي‌كند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فساد اداري از مصادیق عمده و روشن آسیب‌های نظام اداری است. اين معضل را اغلب مشکل کشورهای جهان سوم يا در حال توسعه دانسته‌اند، هرچند کشورهای صنعتی نیز تا حدودی با این مشکل مواجه‌اند.

ابعاد مسأله فساد اداری، عوامل موثر در شکل‌گیری و گسترش فساد اداری، سطوح و انواع و روش‌های مبارزه با آن را دربر مي‌گيرد. در اين ميان شيوه‌هاي مبارزه با اين مشكل سه هدف عمده را دنبال می‌کنند كه يكي از آنها تضمین یکپارچگی و ایجاد هماهنگی در مجموعه اداره دولت است.

هدف دوم ارتقاي کارآیی و منطقی کردن تشکیلات اداری و هدف سوم جلب اعتماد عمومی در امور اداری است. به همين دليل تمركز اين نوشتار بر کشف راهبردهای ممکن، مناسب و بهینه برای مبارزه با این پدیده است.

 بدیهی است تدوین این راهبردها به بررسی موشکافانه نمونه‌هاي مربوط به کاهش و افزایش فساد اداری بستگي دارد. بنابراین هر تحقیقی در این حوزه ناگریز بايد به زمینه‌ها و عوامل موثر در پیدایش این پدیده توجه کافی و لازم را داشته باشد.

چاپ نخست كتاب «راهبردهای مبارزه با فساد اداری» در شمارگان 1000 نسخه، 216 صفحه و بهاي 30000 ريال از سوي انتشارات جاودانه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط