یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۲
سالمرگ معروف‌ترین نمایشنامه نویس اسپانیا

جاسینتو بناونته مارتینز،‌ نمایشنامه نویس اسپانیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات، 53 سال پش در چنین روزی درگذشت. از این نویسنده به عنوان بهترین نمایشنامه نویس قرن بیستم اسپانیا نام می‌برند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جاسینتو بناونته مارتینز،‌ یکی از معروف‌ترین نمایشنامه‌نویسان قرن بیستم اسپانیا و برنده جایزه نوبل ادبیات، 53 سال پیش در چنین روزی در زادگاهش درگذشت.

این نویسنده به خلق نمایشنامه‌های اخلاقی و فلسفی شهرت داشت و در 87 سال زندگی خود، علاوه بر نمایشنامه‌نویسی، به مبارزات سیاسی و حمایت از رژیم فرانکو و سوسیالیسم اسپانیایی پرداخت.

نمایشنامه‌های مارتینیز، به دیالوگ‌های قوی و تکان دهنده شهرت دارند. او افکار خود را در قالب ترکیبی تجربی از دیالوگ‌های نمایشنامه بیان می‌کرد و رگه‌هایی از اخلاق و الاهیات و فلسفه را در آنها می‌گنجاند.

این نمایشنامه نویس در مادرید متولد شد و درفاصله سال‌های 1866 تا 1954د 18 نمایشنامه خلق کرد که برخی از آنهای در قالب تئاتر‌های ملو درام به نمایش در آمده‌اند.


او در سال 1922، به جایزه نوبل ادبیات دست یافت و در سال 1954، ده سال پس از پایان جنگ دوم جهانی،‌ در حالی که در عمر خود هرگز ازدواج نکرده بود، درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط