جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
چاپ دوم «از پنجره‌های بی پرنده» منتشر شد

چاپ دوم مجموعه غزل «از پنجره‌های بی پرنده» سروده علیرضا بدیع طی سال‌های 84 تا 87 توسط انتشارات فصل پنجم منتشر و روانه بازار نشر شد. چاپ نخست این کتاب در اسفند سال گذشته منتشر شده بود./

بدیع در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان این مطلب افزود: این مجموعه شامل 47 قطعه غزل است که بیشتر این غزل‌ها فضایی عاطفی دارند و تعداد انگشت‌شماری مضامین اجتماعی را دنبال می‌کنند؛ البته به استثنای دو غزل از غزل‌های این مجموعه که یکی عاشورایی و دیگری درباره امام رضا(ع) است.

وی ویژگی اصلی سروده‌هایش را تصویرپردازی خواند و ادامه داد: واژگان و دایره لغات من برگرفته از فضای عاطفی و مضامین سروده‌هایم است.

سروده‌های این مجموعه عنوانی ندارند و با شماره‌گذاری مشخص شده‌اند. بدیع در توضیح علت این امر گفت: در مجموعه نخستم تمام غزل‌ها عنوانی داشتند؛ اما در این مجموعه و مجموعه‌های بعدی، دیگر عنوانی برای آن‌ها در نظر نمی‌گیرم؛ چراکه وجود عنوان برای یک شعر دایره حرکت ذهن مخاطب را در برداشت از آن محدود می‌کند.

وی تشریح کرد: در شعر بدون عنوان ذهن مخاطب آزاد است تا با هر دیدگاهی با شعر روبرو شود. اما نام برای شعر به نوعی سند محدودسازی آن به حساب می‌آید.

این شاعر در پایان یادآور شد: «از پنجره‌های بی پرواز» جزو هفت اثر برگزیده سومین دوره جایزه کتاب سال شعر جوان است و 25 آبان در نشستی در دفتر شعر جوان برای نخستین‌بار نقد و بررسی می‌شود.

علیرضا بدیع متولد 11 فروردین 1364 در نیشابور و دانشجوی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است.

«حبسیه‌های یک ماهی» عنوان مجموعه غزل پیشین اوست. «گنجشک‌های معبد انجیر» گزیده غزل و شامل 96 قطعه غزل از این شاعر نیز در مجموعه «صد کتاب، صد شعر» نشر تکا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط