چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
مسابقه شعرخوانی «بهشت شعر پارسی» ویژه فرانسوی‌زبانان

مسابقه خوانش اشعار فارسی ویژه فرانسوی زبانان با عنوان «بهشت شعر پارسی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با فرا رسیدن اردیبهشت ماه و مناسبت‌های فرهنگی ادبی همچون روز سعدی، خیام و فردوسی مرکز ایران و فرانسه مسابقه شعرخوانی اشعار فارسی را ویژه فرانسوی‌زبانان با عنوان «بهشت شعر پارسی» برگزار می‌کند.

سیدوحید یعقوبی، دبیر این رویداد فرهنگی و پژوهشگر حوزه فرهنگ و ادبیات فرانسه در خصوص این برنامه گفت: «بهشت شعر پارسی» توسط مرکز ایران و فرانسه و با هدف حفظ و پاسداشت این میراث برگرفته از ذوق و قریحه شاعران پارسی‌گوی و نیز در راستای تعمیق روابط فرهنگی و ادبی دو کشور صاحب ادبیات و شعر یعنی ایران و فرانسه برگزار می‌شود و امیدواریم با برگزاری این برنامه شناخت علاقه‌مندان به شعر فارسی به خصوص فرانسوی‌زبان‌ها بیشتر شود.

وی توضیح داد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه باید ویدیوی کوتاهی از شعر خوانی خود - قالب اشعار می‌تواند، کلاسیک یا نو باشد- را به همراه دکلمه، تفسیر و ترجمه به زبان فرانسوی برای دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند و بعد از داوری آثار ارسالی، علاوه بر اینکه به همه شرکت‌کنندگان گنجینه شعر و ادب پارسی اهدا می‌شود دو نفر از برگزیدگان لوح تقدیر و جایزه ویژه دریافت می‌کنند.

این استاد زبان و ادبیات فارسی در مورد هیئت داوران این مسابقه گفت: هئت داوران این مسابقه شعرخوانی اساتیدی چون حسین بیک باغبان استاد زبان و ادبیات فارسی و تاریخ تمدن ایرانِ دانشگاه استراسبورگ فرانسه، ایلمیرا دادور استاد ممتاز زبان و ادبیات تطبیقی دانشگاه تهران و مدیر اسبق مرکز ادبیات تطبیقی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران و محمد زیار استاد زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه آزاد تهران مرکز هستند. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه تا ۱۹ اردیبهشت ماه فرصت ارسال ویدیوهای شعرخوانی خود را دارند. نتایج داوری آثار روز ۲۸ اردیبهشت همزمان با روز گرامیداشت خیام اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها