چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
تئاتر ایران، ریشه در آرمان‌های انقلاب دارد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ گفت: برای هفته هنر سلسله‌نشست‌هایی با همکاری دانشگاه سوره در حوزه بازیگری، هنر انقلاب و … داریم و دوست داریم دغدغه‌ها در عرصه هنر انقلاب از تئوری خارج شده و به تولید برسند.

کاظم نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مطرح کرد: برای هفته هنر سلسله‌نشست‌هایی با همکاری دانشگاه سوره در حوزه بازیگری، هنر انقلاب و … داریم و دوست داریم دغدغه‌ها در عرصه هنر انقلاب از تئوری خارج شده و به تولید برسند. وزیر فرهنگ نیز از پایگاه شهید آوینی مبلغ یک میلیارد به ما اهدا کرده که ۳۰۰ میلیون آن را صرف این موضوع کردیم و تولیدات این موضوع در جشنواره‌های استانی و فجر شرکت داده خواهند شد.

مدیر کل هنرهای نمایشی گفت: ما برنامه داریم این تولیدات در سالن‌های دولتی و نیمه دولتی به اجرا در بیایند و نشانگر فرهنگ غنی هنر انقلاب و آرمان‌های آن باشند.

کاظم نظری در پایان عنوان کرد: همچنین در دانشگاه سوره به تئوری‌های شهید آوینی پرداخته‌ایم اما نظریات این شهید در حوزه تئاتر کمی دچار کم‌لطفی شده. ما بنا داریم تا در سال ۱۴۰۳ در تئاتر بیشتر به نظریات و عقاید شهید آوینی بپردازیم و آن را در درام و نمایشنامه پیاده‌سازی کنیم. در واقع تئاتر ما ریشه در فرهنگ انقلاب دارد زیرا انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب فرهنگی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها