یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
ویژه برنامه فرهنگی - هنری روز ملی عطار در نیشابور برگزار شد

خراسان‌رضوی- ویژه برنامه سالروز ملی شیخ فریدالدین عطار نیشابوری با استقبال پرشور مردم نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، ویژه برنامه فرهنگی هنری سالروز ملی شیخ فرید الدین عطار نیشابوری با حضور پرشور و استقبال مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور نیشابور و جمعی از مسئولین استانی شنبه شب در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور با ویژه‌برنامه های مختلف برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور در این مراسم گفت: نیشابور بدلیل جایگاه خود در تاریخ در شکل گیری تمدن ایران اسلامی نقش اساسی داشته است.

مهدی دونده ادامه داد: نیشابور از ابتدا در جایگاه یکی از شهرهای تاریخی بزرگ به نام ابرشهر در تاریخ ایران حضور داشته است و مرکز فرهنگی و هنری و ادبی از دیرباز تاکنون شناخته می شود.

وی افزود: نیشابور زادگاه عارفان، مشاهیر و بزرگان در حوزه های مختلف است و شیخ فریدالدین عطار نیشابوری و حکیم عمر خیام نیشابوری از بزرگان با شهره جهانی هستند.

ویژه برنامه فرهنگی - هنری روز ملی عطار در نیشابور برگزار شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور بیان کرد: با تلاش صورت گرفته سه روز ملی ۲۵ فروردین روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری، ۲۸ اردیبهشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری و دهم تیر سالروز ورود حضرت امام رضا (ع) به نیشابور در تقویم ملی ثبت شده است که باعث افتخار این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: نیشابور در شکل گیری تمدن ایران اسلامی نقش اساسی داشته است و هدف از برگزاری بزرگداشت مشاهیر نیشابور شناخت این بزرگان به مردم دنیا و خدمت آنان به جهان است.

دونده ابراز کرد: عطار نیشابوری شهیدی است که به دست مغول به شهادت رسید و تا آخرین لحظه تمام اشعار خود را در رابطه مبارزه با ظالمان بدون هیچ هراسی سرود و امروز این سروده های گهربار در اختیار ما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها