سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
محافل قرآنی کتابخانه‌ محور فعالیت می‌کنند

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: محافل قرآنی کتابخانه‌ محور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمد رضاخانی در جلسه محفل قرآنی بهار در بهار با بیان اینکه این محفل به همت محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار شد، افزود: برنامه‌های ارزشمندی از قبیل این محفل قرآنی در راستای مانوس شدن بیشتر مردم با قرآن کریم و تدبر در آموزه‌های ارزشمند آن است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: در رویکر جدید کتابخانه‌های عمومی، محافل قرآنی با رویکرد کتابخانه محور فعالیت می‌کنند؛ یعنی تلاش می‌کنند اندیشه‌ها را بارور ساخته و مخاطب را به اندیشه و تدبر در آیات قرآن ترغیب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن کتاب اصلی دین مبین اسلام است، گفت: قرآن و نهج البلاغه از کتب ارزشمند مسلمانان اند و باید برای مطالعه آنان همت گمارد. نهج‌البلاغه اثر بسیار گرانقدری که در میان ما مسلمان‌ها مظلوم واقع شده و آنطور که باید به آن توجه نکرده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در طول تاریخ افراد غیر مسلمان بسیاری شیفته نهج البلاغه شده‌اند و جرج جردان مسیحی از جمله آنان است. نهج البلاغه برکات بسیاری برای ما دارد و باید به عنوان یک مسلمان بیشتر قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

رضاخانی ادامه داد: در این راستا مطالعه کتاب «سیری در نهج البلاغه» را به همه عزیزان توصیه می‌کنم. این کتاب اثر مرتضی مطهری است و به زیبایی هرچه تمام تر مخاطب را با آموزه‌های نهج البلاغه آشنا و مانوس می‌کند. این کتاب مجموعه مقالات به هم پیوسته شهید مطهری است که در سال‌های ۵۱–۵۲ در نشریه «مکتب اسلام» منتشر شده است.

وی در ادامه ضمن معرفی کتاب «مقالات» عنوان کرد: کتاب مقالات اثر آیت‌الله محمد شجاعی است و توسط انتشارات صدرا به چاپ رسیده است. جلد اول این اثر ارزشمند به موضوع نفس و مبانی نظری تزکیه روح می‌پردازد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این جلسات پایدار باشد، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیتهای بسیاری در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد و امیدواریم مردم از این فرصت‌ها مستفیذ شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط