پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه آزاد در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در سه بخش آوایی، معارفی و جشنواره‌ای برگزار می‌شود.

علیرضا نقیلو در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ترویج و نشر معارف دینی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در سه بخش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نخستین بخش مربوط به بخش آوایی است که در قالب حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تواشیح، همخوانی، اذان، دعاخوانی و مداحی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در این بخش به پایان رسیده است، گفت: مسابقات استانی در این بخش ۱۳ اسفندماه برگزار و مسابقات مرحله کشوری هم در ۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

نقیلو با بیان اینکه در بخش معارفی هم مسابقه ویژه اساتید و دانشجویان برگزار می‌شود، اضافه کرد: محورهای این بخش برای اساتید شامل سیره ائمه معصومین (ع)، سبک زندگی اسلامی و برای دانشجویان شامل تفسیر و ترجمه قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سیره ائمه معصومین (ع)، حفظ و مفاهیم اجادیث معصومان (ع)، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، معارف نهج البلاغه، حفظ فرازهای نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در این بخش از مسابقات تا ۱۵ آبان ماه بود، گفت: آزمون کتبی این دوره ۱۲ آذرماه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: بخش سوم جشنواره هم شامل هنر و ادبیات دینی و پژوهشی است و در بخش پژوهش نویسی، بخش ادبی (شعر، داستان نوییسی، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی)، بخش فناوری (تولید نرم افزار و اپلکیشن)، بخش نوآفرینی قرآنی، نهج البلاغه و بخش هنری برگزار می‌شود.

وی گفت: مهلت ثبت نام و ارسال آثار در این بخش تا ۳۰ آذرماه است و دانشجویان و اساتید می‌توانند با مراجعه به دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد در آن شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط