شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کتاب جدید انتشارات قدیانی درباره امام رضا(ع) به نمایشگاه رسید

جعفر جلالی، کارشناس غرفه انتشارات قدیانی گفت: یک اثر جدید به مناسبت تولد امام رضا (ع) چند روز پیش به چاپ رسیده و به نمایشگاه آمده که شعرهایی درباره رأفت آن حضرت است.

جعفر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب‌های کودک و نوجوان انتشارات قدیانی با موضوع امام رضا (ع) گفت: انتشارات قدیانی افتخار دارد کتاب‌هایی را با محوریت امام رضا (ع) به چاپ رسانده است. یک مورد از آن‌ها «۱۰ قصه از زندگی امام رضا» است؛ این اثر ۱۰ قصه مجزاست که به صورت یک مجموعه درآمده است. مورد دیگر کتاب «آقای مهربان من» است که یک رمان کودک درباره مهربانی و رأفت امام رضا (ع) است. «مسافر هشتم» به قلم مژگان شیخی نیز یک رمان تاریخی برای بچه‌هاست.

او از انتشار یک اثر جدید درباره امام رضا (ع) نیز خبر داد و گفت: یک اثر جدید هم به مناسبت تولد امام رضا (ع) چند روز پیش به چاپ رسیده و به نمایشگاه آمده که شعرهایی درباره رأفت آن حضرت است.

کارشناس غرفه انتشارات قدیانی درباره ویژگی خاص امام رضا (ع) که پرداختن به زندگی ایشان را برای کودکان و نوجوانان را ویژه می‌کند، گفت: ما از کودکی یک نوستالژی داریم که پدر و مادرمان وقتی درباره امام رضا (ع) برایمان می‌گفتند از بیان قصه ضامن آهو شروع می‌کردند. پدران و مادران ما امام رضا (ع) را برایمان امام مهربانی معرفی کردند و ما هم داریم همین را به بچه‌هایمان منتقل می‌کنیم. ما حرم امام را در قلب‌مان به دارالشفا می‌شناسیم و دوست داریم که این موضوع را بچه‌هایمان هم با قلب‌شان درک کنند.

جلالی درباره ویژگی‌هایی که یک کتاب کودک خوب در این زمینه باید دارا باشد، بیان کرد: کودکان دوست دارند کتابی که می‌خوانند مخاطبش خودِ کودک باشد. همچنین تصویرگری و نقاشی این کتاب‌ها هم بسیار مهم است و بچه‌ها به غیر از داستان، باید بتوانند با تصاویر هم انس بگیرند و با تصاویر هم انتقال حس و انتقال پیام صورت بگیرد. طرح جلد هم خیلی برای بچه‌ها مهم است.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط