دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
استان خراسان شمالی میزبان طرح سراسری محفل انس با قرآن کریم

خراسان شمالی- در واپسین روزهای پایان ماه مبارک رمضان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی میزبان ویژه برنامه‌ محافل قرآنی طرح بهار در بهار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی همزمان با برگزاری ویژه برنامه محافل قرآنی «بهار در بهار» صبح دوشنبه به میزبانی کتابخانه عمومی آیت‌الله مهمان نواز بیان کرد: بزرگترین معجزه الهی باید در جای جای زندگی ما جاری شود و قرآن برای چراغ راه هدایت انسان، اشرف مخلوقات نازل شده است.

وی گفت: بزرگترین مفاهیم و مبانی قرآن مباحث اخلاق است به طوری که پیامبر اسلام (ص) در حدیث شریفه «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْاَخْلَاق» پیامبر برای تکمیل شرافت‌ها و مفاهیم اخلاقی مبعوث شده‌اند.

آریان با بیان اینکه مفاهیم اخلاقی حلقه مفقوده جامعه بشری امروز است، افزود: با بازگشت به مفاهیم اخلاقی و اسلامی بسیاری از مشکلات جامعه بشری حل می شود.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین نشانه‌های مکارم اخلاق در وجود ارزشمند امام علی (ع) قابل مشاهده است به طوری که در جای‌جای زندگی ایشان به لحاظ رفتار و گفتار این مکارم اخلاق دیده و ایشان اخلاق را فدای حکومت و خلافت نکردند و به دنبال گرفتن قدرت به هر روشی نبودند.

دبیر محفل قرآن و عترت استان خراسان شمالی نیز در این محفل اظهار داشت: تمامی قرآن، بزرگترین معجزه الهی درس سعادت و رستگاری بشر است.

استان خراسان شمالی میزبان طرح سراسری محفل انس با قرآن کریم

جعفر صیاد با اشاره به آیات قرائت شده سوره حدید افزود: در این سوره اشاره شده است که تمامی کائنات در حال حمد و ستایش باری تعالی هستند بنابراین بی‌انصافی است که انسان، اشرف مخلوقات از این امر غافل باشد.

وی با بیان اینکه در انجام هر کاری باید به دنبال کسب رضایت الهی باشیم، ادامه داد: باید برنامه ریزی کنیم در انجام امور خود رضوان الهی را طالب باشیم و باید بدانیم اولیا الله به دنبال بهشت و جهنم خدا نبوده بلکه دنبال رضای خدا هستند.

به گزارش ایبنا، این محفل با قرائت مجلسی آیات منتخب توسط قاری مطرح استانی علی رستمی و تفسیر کوتاه آیات روز توسط جعفر صیاد دبیر محفل قرآن و عترت استان، به همراه ارائه آموزه‌های مرتبط با کتاب شریف نهج‌البلاغه توسط مهدی آریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها