سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
آمار نویسندگان زنجانی بیش از ۶۰۰ نفر است

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: طبق آمارهای احصاء شده بیش از ۶۰۰ نویسنده در استان زنجان فعال است.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار تمامی فعالیت‌های گذشته خود در عرصه کتاب و کتابخوانی، رویکرد جدیدی برای چاپ کتاب های نویسندگان استان دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت نشر و چاپ و حمایت از نویسندگان یکی از اولویت‌‎های وزارت ارشاد و به تبع آن ادارات کل استانی است، گفت: تعالی جامعه در گرو ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به گسترش فضای مجازی و کاهش سرانه مطالعه افزود: کتمان‌ناپذیر است که ابزارهای نوین ارتباطی از جمله فضای مجازی جای کتاب را در سبد مصرفی شهروندان گرفته است ولی هیچ چیز جای محتوای عمیق کتاب‌ها را نخواهد گرفت.

علی اکبری در ادامه گزارشی از تعداد نویسندگان فعال در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نویسنده در استان زنجان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان ۳۵۰ نویسنده و در ابهر نیز ۷۰ نویسنده فعال وجود دارد، افزود: همچنین طبق آمار در شهرستان خرمدره ۴۰ نفر، خدابنده ۴۵ نفر، طارم ۲۳ نفر، ماهنشان ۷ نفر، ایجرود ۵ نفر و در سلطانیه ۲۲ نویسنده فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف برای حمایت از نویسندگان و شناسایی استعدادهای برتر گفت: یکی از این مسابقات جایزه کتاب سال است.

وی تصریح کرد: جایزه کتاب سال با همکاری معاونت فرهنگی وزارت متبوع، خانه کتاب و ادبیات ایرانیان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جایزه کتاب سال در استان زنجان، افزود: حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و پدیدآورندگان کتاب و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی از اهداف برگزاری جایزه کتاب سال زنجان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط