یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
سفر به «سه داستان فرسودگی، بیهودگی، نابودگی»

کتاب «فرسودگی؛ سه داستان فرسودگی، بیهودگی، نابودگی» نوشته سید محمدجواد هاشمی از سوی نشر گفتمان اندیشه معاصر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب سه داستان با عنوان‌های فرسودگی، بیهودگی و نابودگی را روایت می‌کند. در داستان اول با تصویرسازی شخصیت‌های داستان سفر سختی که برای شخصیت‌ها پیش می‌آید و امیدهایی که در داستان به ذهن آنها می‌آمدند و می‌رفتند را بازسازی می‌کند.

در بخشی از این داستان می‌خوانیم: «آفتاب از وسط آسمان گذشته بود و هنوز از مردان راه بلد و فروغ خبری نشده بود پوریا کوله‌اش را باز کرد و از داخل آن یک بطری آب و مقداری نان خشک و یک لیوان پلاستیکی در آورد مقداری آب داخل لیوان ریخت. نان خشک را داخل آب لیوان گذاشت تا کمی نرم شود و آن را روی لب‌های ندا گذاشت. ندا به سختی دهانش را باز کرد و نان را داخل دهانش فرو برد. پوریا مقداری از آن نان را هم داخل دهان خودش گذاشت و شروع به جویدن کرد. نان خشک زیر دندان‌هایش خرد می‌شد و در آب دهانش حل می‌شد، درست به شکل خرده آرزوهایی که در دل آن همه اتفاق حل شده بود. احساس می کرد آن صخره نقطه صفر جهان است. حالا او باید از همین نقطه صفر آفرینش خود را دوباره شروع کند و مأیوس نشود. در همین اوهام امیدبخش بود که صدایی شنید. از پشت تخته سنگ سرک کشید مرد راه بلد را دید که دوستش را روی دوشش گذاشته و در حال نزدیک شدن است. از پشت تخته سنگ بیرون پرید و به طرف مرد دوید. تمام بدن مرد غرق خون بود. ندا جیغ کشید و سرش را در میان دستانش گرفت. مرد جسد دوستش را روی زمین گذاشت و روی تکه سنگی نشست. نفسی تازه کرد. سرش را تکان داد و به جسد جوان خیره شد.»

در داستان دوم هم به همین منوال روایاتی در محتوای بیهودگی می‌خوانیم. داستان سوم محتوای در نابودی جنگ دارد و داستان اتفاقاتی است که در جنگ برای همه از جمله نوزادی تازه به دنیا آمده افتاده است.

انتشارات گفتمان اندیشه معاصر اخیراً این کتابرا در ۱۷۳ صفحه و قیمت ۸۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها