شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
صوت مکالمه بیسیم سرلشکر سردار شهیدمحمدرضا زاهدی منتشر شد

صوت مکالمه بیسیم سرلشکر سردار شهیدمحمدرضا (علی) زاهدی با سردار احمد غلامپور در هدایت عملیات والفجر۸ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «جوانان اهواز زنده‌اند»؛ جلد اول نوشته مجید مختاری از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت سردار احمد غلامپور است. در این کتاب به عملیات‌های مختلفی اشاره کرده و نقش افرادی همچون احمد غلامپور را در این عملیات‌ها به تصویر کشیده است. آنچه در ادامه از نظر می‌گذرانید صوت مکالمه بیسیم سرلشکر سردار شهیدمحمدرضا (علی) زاهدی با سردار احمد غلامپور در هدایت عملیات والفجر۸ منتشر شد. تاریخ این سند ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ در قرارگاه در عملیات والفجر ۸ است.

کتاب «جوانان اهواز زنده‌اند»؛ جلد اول نوشته مجید مختاری از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت سردار احمد غلامپور نوشته شده است. چنان که در پیشگفتار کتاب نیز آمده احمد غلامپور را در جایگاه فرمانده قرارگاه کربلا می‌شناسیم که هم در عرصه میدانی و هم در سطح قرارگاهی حضوری فعال داشته است. به واسطه این‌که وی اهل اهواز است، با خوزستان و مسائل آن نیز آشناست و تجربه‌های زیادی نیز به دلیل مشارکت در مهار غائله‌های این استان که بیشتر با حمایت رژیم بعث ایجاد می‌شد اندوخت. پس از حمله عراق به ایران با حضور در محور سوسنگرد و پذیرفتن مسئولیت عملیات و پس از آن حضور در کنار فرماندهان اصلی جنگ، تجربیات فرماندهی بیشتری آموخت تا جایی که تا پایان جنگ تحمیلی عهده‌دار نقش فرماندهی قرارگاه بود.

این کتاب از ۱۵ گفتگو تشکیل‌شده که شامل سه دوره از زندگی سردار غلامپور می‌شود، دوره کودکی تا انقلاب اسلامی، دوره پس از انقلاب اسلامی تا وقوع جنگ تحمیلی و دوره هجوم ارتش عراق تا آزادسازی خرمشهر. اولین جلسه گفت‌وگو با سردار غلامپور در ۲۷ مرداد سال ۱۳۸۸ در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزارشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها