پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
«ساختار و تشکیلات حکومتی» منتشر شد

قم - ساختار و تشکیلات حکومتی از سوی انتشارات دانشگاه معارف اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب «ساختار و تشکیلات حکومتی؛ بر پایه اهداف و ضرورت‌ها از منظر امام علی (ع)» به قلم علیرضا کمالی منتشر شد.

ساختار و تشکیلات حکومتی امری مبتنی بر نیازهای عصری جوامع است. هر جامعه‌ای متناسب با نوع نگاه به جامعه و جهان‌بینی آن، با اهداف و نیازهایی مواجه است. امام علی علیه‌السلام در دوران کوتاه حکومت خود به تناسب اقتضاءها، انتصاب‌ها، رخدادها و حوادث و نوع رفتار کارگزاران و مردم به تبیین اهداف و ضرورت‌های ناظر به حکومت و بایسته‌ها و شایسته‌های علمی و عملی آن پرداخته‌اند. بخش‌های اندکی از این گوهرهای گرانمایه و سعادت‌بخش در منابع مکتوب ثبت گردیده که مطالعه آن برای آحاد جامعه مفید و مؤثر است.

کتاب حاضر با هدف انتقال این معارف به جامعه با نگاه به اهداف و ضرورت‌های بخش‌ها و عرصه‌های مرتبط با حکومت از منظر فرمایش‌های گهربار امام علی علیه‌السلام در شش فصل به قلم دکتر علیرضا کمالی نگارش یافته است تا بر پایه آن ساختار سازمانی و تشکیلات حکومتی در پنج بخش: اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی امنیتی نیز ترسیم شود.

عناوین فصل‌های شش‌گانه کتاب پیش‌رو بدین شرح است:

کلیات و پیش‌نیازهای پژوهش.
ساختار سازمانی و تشکیلات اجتماعی حکومت از دیدگاه امام علی (ع).
ساختار سازمانی و تشکیلات فرهنگی حکومت از دیدگاه امام علی (ع).
ساختار سازمانی و تشکیلات اقتصادی حکومت از دیدگاه امام علی (ع).
ساختار سازمانی و تشکیلات سیاسی حکومت از دیدگاه امام علی (ع).
ساختار سازمانی و تشکیلات نظامی و امنیتی حکومت از دیدگاه امام علی (ع).

به گزارش ایبنا؛ این اثر در ۲۸۰ صفحه وزیری با قیمت ۱۳۰ هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه معارف اسلامی به زیور طبع آراسته گردیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها