یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
«بابای قهرمان من» قصه‌ای برای کودکان

قم - «بابای قهرمان من» قصه‌ای برای کودکان است و در این داستان دختر بهانه پدر را می‌گیرد و با یادآوری خاطرات گذشته دلتنگ پدر می شود که چگونه با پدرش قایم باشک‌بازی می‌کرد و در اتاق او پنهان می‌شد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مریم افشاری، کتابدار: کتاب «بابای قهرمان من» به نویسندگی خانم فاطمه مسعودی نوشته شده و توسط انتشارات کتابک روانه بازار نشر شده است. این کتاب در حوزه کودک و با موضوع خانواده شهید مدافع حرم نگاشته شده است.

شخصیت‌های داستان رضوانه و پدر و مادرش هستند. در این داستان دختر بهانه پدر را می‌گیرد و با یادآوری خاطرات گذشته دلتنگ پدر می شود که چگونه با پدرش قایم باشک‌بازی می‌کرد و در اتاق او پنهان می‌شد.

مادرش که متوجه ناراحتی دختر کوچکش می‌شود به او می‌گوید پدر تو اکنون در مسافرت به سر می‌برد و شش‌نامه برای تو به‌جا گذاشته تا بخوانی و بدانی که برای همیشه در قلب او جا داری و همیشه و همه‌جا به یاد تو است.

مادر رضوانه را دلداری می‌دهد و آو را در آغوشش می‌گیرد و می‌بوسد. سپس نامه‌های پدرش را به رضوانه کوچکش نشان می‌دهد و دخترک غرق شادی می‌شود.

رضوانه با کمک مادرش پس از خواندن تک‌تک نامه‌ها، پاکت‌نامه‌های بابا را در دفتر خاطرات می‌چسباند.

«بابای قهرمان من» قصه‌ای برای کودکان

در بخشی از کتاب آمده است: «رضوانه از خواب بیدار شد. نور خورشید از پنجره تا وسط اتاق رسیده بود.خودش را به خواب زد تا مامان برای بیدار کردن او به اتاق بیاید؛ اما خبری از مامان نبود. پتو را کنار زد. از جایش بلند شد و به آشپزخانه فت؛ اما مامان آنجا هم نبود. همه‌جا را دنبال مامان گشت؛ اما او را پیدا نکرد. به دستشویی رفت تا دست و صورتش را بشوید. روی آینه کاغذ کوچکی را دید. مامان روی آن نوشته بود: سلام عزیزم صبحت بخیر. کاری پیش آمد باید صبح زود می‌رفتم. دلم نیامد بیدارت کنم. زود بر می‌گردم. صبحانه‌ات روی میز است. بعد از صبحانه برو و نامه بابا را بخوان تا من برگردم.»

فاطمه مسعودی متولد سال ۱۳۶۶ و نویسنده کتاب‌هایی چون «محمدجواد و شمشیر ایلیا»؛ «رویای بی‌قرار»؛ «قلعه محافظان (حقیقت پنهان» و «بابای قهرمان من» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها