یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
۱۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی اهواز شدند

خوزستان - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز گفت: در سال گذشته ۱۳هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های عمومی اهواز اضافه شدند.

خدیجه مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی اهواز شدند که نسبت به آمار ۸ هزار نفری سال گذشته رشد داشته است.

مرادی تعداد نسخ ثبت شده در سال ۱۴۰۲ را ۱۶ هزاز نسخه اعلام کرد و افزود: نسخ ثبت شده در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸ هزار نسخه بود، اما تعداد ۲۲۰ هزار نسخه موجود در سال ۱۴۰۲ ثبت شد که در سال ۱۴۰۱ این تعداد ۱۸۰ هزار نسخه ثبت شده بود.

وی با اشاره به پویش اهدای کتاب احیای زندگی اظهار کرد: در بخش پویش کتاب سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۷ هزار جلد کتاب اهدایی به مخزن کتابخانه‌های عمومی اهواز اهدا شد که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۴برابری برخوردار بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز پیک کتاب در سال ۱۴۰۲ را ۹۵۰ نسخه بیان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۵۰ جلد کتاب ازطریق پیک کتاب در دسترس مخاطبان قرار گرفت که نسبت مشابه سال ۱۴۰۱، ۷ برابر رشد داشته است.

مرادی تعداد مقالات در بخش مرجع مجازی را ۱۱۰۰ مقاله دانست و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی اهواز در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳هزار برنامه فرهنگی و کتابخوانی برگزار کردند.

وی یادآور شد: اولویت سال جدید کتابخانه‌های عمومی اهواز تسریع در سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی و پیگیری مطالبات و وصول نیم درصد شهرداری برای پیشبرد اهداف کتابخانه‌ها در سال ۱۴۰۳ است.

اهواز دارای ۲۹ کتابخانه‌های عمومی است که از این تعداد ۱۹ کتابخانه نهادی و ۱۰ کتابخانه مشارکتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها