شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
پیش بینی مشارکت ۳۰ شاعر کرمانشاهی در پویش «بهار در بهار»

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از پیش بینی مشارکت ۳۰ شاعر کرمانشاهی در پویش بهار در بهار خبر داد.

پوریا جلالی در خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به شروع فصل بهار و تقارن با مبارک رمضان از آنجا که به دلیل همزمانی با این ۲ ایام با یکدیگر امکان برگزاری محافل ادبی محیا نبود بنابراین ایده برگزاری پویش بهار در بهار در استان کرمانشاه مطرح و پس از تعیین محورها موضوعات مربوطه به مرحله اجرایی رسید.

وی با اشاره به اطلاع رسانی از پویش بهار در بهار پیش از شروع فصل بهار، افزود: بر این اساس اعلام شد که هر شاعری طبق محورهای اعلام شده که شامل مناسبت‌های ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان اشعار و سروده‌های خورد را برای این پویش ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: شاعرانی که در پویش بهار در بهار مشارکت دارند با ضبط یک کلیپ ۲ دقیقه‌ای می‌توانند در این طرح حضور پیدا کنند که از ابتدای شروع این طرح تاکنون حدود ۲۰ نفر شرکت کردند.

جلالی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایده و طرح پویش بهار در بهار از سوی شاعران مطرح شده و اکنون مورد توجه و استقبال ویژه قرار گرفته تا پایان ماه مبارک رمضان متناسب و به فراخور آثار ارسال شده این پویش ادامه خواهد داشت.

وی در پایان به وجود بیش از ۴۰۰ شاعر فعال و حرفه‌ای در پویش و مناسبات در استان کرمانشاه تاکید و عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح همزمان با ماه مبارک برگزار شده شاهد حضور گسترده شعرای آیینی هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان این طرح حضور ۲۵ تا ۳۰ شاعر را داشته باشیم.

محورهای پویش بهار در بهار شامل قرآن، مسجد و ماه مبارک رمضان، میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امیر المومنین علی (ع)، لیالی قدر و اکرام ایتام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها