سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
«طبقه‌ی هفتم غربی» به چاپ ششم رسید

رمان نوجوان «طبقه‌ی هفتم غربی» به قلم جمشید خانیان از سوی نشر افق به چاپ ششم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برجی که پیرمرد در آن زندگی می‌کند و ماجراهایی که در آن اتفاق می‌افتد چندان عادی و طبیعی نیست؛ برای رفتن به طبقه هفتم غربی باید از مرغ ماهی‌خوار، توله‌سگ پشمالوی تروتمیز، دیو بی‌شاخ‌ودم، مرد کراواتی و پسرک چاق گذشت تا رسید به درخت بلوط. امیرعلی ۱۴ ساله برای پرستاری از یک نویسنده پیر و بیمار استخدام می‌شود. او که شاهد زندگی یکنواخت و کسل‌کننده پیرمرد است، سعی می‌کند فضاهای هیجان‌انگیز و شادی را که پیرمرد دوست دارد، برایش فراهم کند.

مخاطب در این داستان نوجوان با یک پدیده مهم اجتماعی روبه‌رو می‌شود و آن، همجواری نوجوانان با سالخوردگان است و اینکه اثر، مسئله مرگ را به زیبایی به شکل جزئی از طبیعت برای مخاطب بازگو می‌کند؛ به‌طوری‌که آن را به‌عنوان یک حقیقت بپذیرد. «طبقه‌ی هفتم غربی» داستانی است عمیق و دارای ارزش‌های انسانی که از جنبه‌های روان‌شناختی و عاطفی تأمل‌برانگیز است.

این اثر به قلم جمشید خانیان، داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس ایرانی است. کتاب‌های او جوایز و افتخارات زیادی برایش به ارمغان آورده‌اند از جمله؛ جایزه ویژه شورای کتاب کودک، جایزه ربع قرن ادبیات دفاع مقدس، جایزه ادبی اصفهان، نشان لاک‌پشت پرنده و کتاب سال شهید غنی‌پور. همچنین کتاب «قلب زیبای بابور» خانیان در سال ۲۰۰۵ در فهرست کتابخانه مونیخ و دو کتاب «طبقه‌ی هفتم غربی» (نشر افق) و «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) نیز در فهرست افتخارات IBBY قرار گرفته‌اند.

این اثر ۶۴ صفحه دارد و به تازگی به کوشش نشر افق به چاپ ششم رسیده و به بهای صد هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط