جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کمیته پیگیری مصوبات پایتختی کتاب در سمنان ایجاد می شود

سمنان- استاندار سمنان گفت: به مسئولان ارشاد اسلامی استان پیشنهاد شده تا کمیته ای را برای پیگیری مصوبات ستاد «سمنان پایتخت کتاب» تشکیل داده و تکالیف دستگاه‌ها را مورد رصد قرار دهد.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از سمنان، با اشاره به اینکه در سال گذشته بهترین اتفاقات برای سمنان رخ داد که یکی از آنها انتخاب مرکز استان به عنوان پایتخت کتاب ایران بود، اظهار کرد: این اقدام برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه طرح های خوبی در سمنان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اجرایی شده که از جمله آنها می توان به برنامه های مردمی سازی مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد، ابراز کرد: مردم از برنامه های پیرامون کتاب استقبال خوبی دارند.

استاندار سمنان گفت: نیاز است یک ستاد یا کمیته برای پیگیری مصوبات ستاد پایتختی کتاب سمنان، راه اندازی شود تا رسالت دستگاه های مختلف در قبال این امر، مورد رصد و پایش قرار گیرد. همچنین این پایش به ما نشان می دهد که در چه نقاطی باید کار بیشتری صورت گیرد و در چه نقاطی بهتر کار شده است.

هاشمی با بیان اینکه تحقق موضوع پایتخت کتاب توسط کمیته ای که به صورت اختصاصی امور را دنبال کند یکی از مطالبات ما است، تاکید کرد: راه های تحقق اهداف و برنامه‌های پایتخت کتاب ایران می بایست در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته ایم که کمیته را در این زمینه تشکیل و مصوبات پایتختی کتاب ایران را دنبال کرده و جلسات را به صورت هفتگی برگزار کنند تا بتوانیم بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشیم.

استاندار سمنان گفت: هدف ما از اجرای برنامه های پایتختی کتاب ترویج فرهنگ مطالعه و همچنین معرفی ظرفیت های فرهنگی استان سمنان در سطح کشورمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها