دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
راه اندازی پویش «مهر کتاب» در آذربایجان‌غربی/توزیع ۷ هزار کتاب در مناطق محروم

آذربایجان‌غربی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای ترویج فرهنگ انفاق، پویشی با عنوان «مهر کتاب» برای اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان توسط اهالی فرهنگ استان راه‌اندازی شده است.

خدیجه معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، با اشاره به کودکان سیل زده و تخریب برخی کتابخانه‌های عمومی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را به اداره کل برای ارسال به کتابخانه‌های سیل زده سیستان و بلوچستان تحویل دهند.

راه اندازی پویش «مهر کتاب» در آذربایجان‌غربی/توزیع ۷ هزار کتاب در مناطق محروم

وی با اشاره به فرموده حضرت امیر المؤمنین (ع) مبنی بر اینکه «کسی که به عوض یقین داشته باشد در بخشش جوانمردی کند»، افزود: ماه رمضان نیز ماه رحمت و بخشش است و هر کس بخشش و انفاق کند، قطعاً خداوند پاداشی چند برابر نصیبش می‌کند.

معصومی با اشاره به اجرای دومین دوره طرح سراسری و قرآنی «بهار در بهار» در آذربایجان‌غربی گفت: طرح سراسری «بهار در بهار» با هدف ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی در حال برگزاری است.

توزیع ۷ هزار جلد کتاب در مناطق محروم آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود بیان کرد: سال ۱۴۰۲ هفت‌هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم استان توزیع شده و همچین در سال‌جاری ۶۲ کاروان به مناطق محروم اعزام شده و اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی ترویجی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از ۵۸۰ هزار جلد کتاب امانت داده شده، گفت: آذربایجان‌غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است، که ۷۴ کتابخانه از این تعداد تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ مورد نیز تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

معصومی گفت: از ۲۷ مورد کتابخانه‌ای که تحت نظارت است، ۲۳ مورد آن به‌صورت مشارکتی و چهار مورد آن به صورت کتابخانه عمومی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها