یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کودک ۹ ساله‌ای که ۹ کتاب نوشت/ ارزش‌های اخلاقی در آثار مبین

کردستان - مبین صادقی پسربچه ۹ ساله اهل سنندج است که تلاش می‌کند، ارزش‌های اخلاقی را برای همسن و سال‌هایش در قالب داستان روایت کند.

محمدمبین صادقی، دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: نوشتن جزئی از زندگی من است و از کوچک‌ترین فرصت برای نوشتن استفاده می‌کنم.

وی در خصوص علاقه‌مند شدنش به داستان نویسی عنوان کرد: پدر و مادرم از کودکی برای من داستان خوانده‌اند و بیش از ۲ هزار داستان کودکانه را گوش داده‌ام و این موضوع باعث شد خودم به داستان‌نویسی علاقه‌مند شوم و برای همسن و سال‌هایم کتاب بنویسم.

وی با اشاره به محتوای داستان‌هایش یادآوری کرد: تلاش کرده‌ام در نوشتن آثارم، موضوعات اخلاقی و اجتماعی را در بین کودکان رواج دهم و بر همین اساس مباحثی چون حواس‌پرتی، بچه‌های بی‌سرپرست، اهمیت بهداشت، شکار یوزپلنگ ایرانی، آتش سوزی جنگل‌ها، فداکاری و ایثارگری و صرفه‌جویی در مصرف آب موضوع داستان‌های است که تا کنون نوشته‌ام.

مبین که به‌خاطر بیماری کرونا، کلاس اول و دوم ابتدایی را خودآموز و همراه مادرش در خانه آموخته است، افزود: این مسئله در شوق و ذوق من برای نوشتن تأثیر زیادی داشت به‌طوریکه بعد از کلاس اول با علاقه شروع به نوشتن خاطراتم کردم و این میل به نوشتن تا اواسط کلاس دوم ادامه داشت و باعث نوشتن اولین داستانم به نام مورچه کوچولو شد.

وی با اشاره به نوشتن ۹ داستان در سه سال گذشته بیان کرد: تا الان ۹ عنوان کتاب داستان نوشته‌ام که برای چاپ هشت داستان آن مجوز گرفته‌ایم و آخرین کتاب نیز نوشتن آن در حال تمام شدن است.

محمد مبین که عضو انجمن اهل قلم ایران و برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره ملی داستان و شعر محیط زیست سال جاری در قزوین است، در خصوص آرزویش در حوزه داستان‌نویسی گفت: سعدی را خیلی دوست دارم و بیشتر حکایت‌ها و اشعارش را خوانده و یا گوش داده‌ام.

کودک ۹ ساله‌ای که ۹ کتاب نوشت/ ارزش‌های اخلاقی در آثار مبین

وی که عنوان برگزیده جشنواره ملی وجدان محیط زیست امسال در تهران را نیز در سوابقش دارد، با اشاره به عناوین داستان‌هایش اضافه کرد: کتاب‌های مورچه کوچولو، خواب عجیب، یوز باهوش، خانه‌ی فرشته‌ها، خانه‌ی من جنگل، ربات فداکار، نام آوران ۸۶ و یک قطره زندگی عناوین کتاب‌های است که مجوز چاپ دارند و از سه عنوان آن نیز رونمایی شده است.

محمدمبین ادامه داد: از کتاب‌های «ربات فداکار»، «یوز باهوش» و «خانه‌ی من، جنگل» رونمایی شده است و امیدوارم بتوانم بقیه آثارم را نیز با چاپ و در اختیار علاقه‌مندان به داستان قرار دهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها