شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
ضرورت استفاده از ابزارهای فرهنگی درهم صدایی با مردم فلسطین

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای همبستگی و اتحاد با مردم فلسطین را بسیار اثرگذار و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد روز شنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی داستانک کودک فلسطینی که در سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج هنرمندان استان برنامه‌های مختلفی اجرا شد، از برگزارکنندگان این جشنواره تشکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه سال‌هاست که مسلمانان با قصه پر غصه غزه دردآشنا هستند، بیان کرد: نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی نباید به فراموشی سپرده شود.

استفاده از ظرفیت هنری و فرهنگی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین

روانشاد با اشاره به نقش پررنگ هنر در بروز مطالبات اجتماعی، بیان کرد: نباید از ظرفیت هنری و فرهنگی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین غافل باشیم و باید با تولید آثار مجازی، کلیپ، انیمیشن، نقاشی و شعر، داستان، داستانک، بیانگر مطالبات مردمی باشیم که سالیان سال در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.

لزوم فعالیت هنرمندان و نویسندگان در حمایت از مردم غزه به جریانی ماندگار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ارسال ۵۶۰ اثر به جشنواره داستانک ملی فلسطین در لرستان گفت: تاکنون فعالیت‌های خوبی به مدد هنرمندان و نویسندگان در حمایت از مردم غزه انجام شده ولی لازم است این فعالیت‌ها با حضور متفکران به جریانی ماندگار بدل شود.

ضرورت تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی

وی بر ضرورت تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی از سوی انجمن‌ها و موسسات قرآنی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب بر حضور جوانان تاکید شده است، در سال ۱۴۰۳ که آغاز و پایانش با ماه مبارک رمضان است، امیدواریم شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت برنامه‌های تراز انقلاب اسلامی با حضور هر چه بیشتر جوانان باشیم.

حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های تراز انقلاب اسلامی

روانشاد با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از جوانان برای تولیدات فرهنگی و هنری تراز انقلاب گفت: از ایده‌ها و خلاقیت‌های در تراز انقلاب اسلامی حمایت می‌کنیم.

ضرورت استفاده از ابزارهای فرهنگی درهم صدایی با مردم فلسطین

لزوم کمک و همراهی هنرمندان برای دفاع از مردم مظلوم غزه

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از لزوم کمک و همراهی هنرمندان برای دفاع از مردم مظلوم غزه صحبت کرد و گفت: آنچه امروز در مساحت کوچک سرزمین غزه رخ می‌دهد میدان امتحانی بزرگ برای همه بشریت است.

محسن رشیدی با اشاره به اینکه دیدن تصاویر کودکان و زنان آواره غزه که به‌دنبال پناهگاه امنی هستند و مدام از این طرف به آن طرف می‌روند، دل هر انسانی را به درد می‌آورد، افزود: تماشای تصاویر کشتار مردم بی‌گناه توسط رژیم‌صهیونیستی برای هر کسی آزاردهنده‌ترین چیزی است که نمی‌توان فراموش کرد.

هر انسان با وجدانی که حامی مظلوم است از اتفاقات غزه بی‌تفاوت عبور نمی‌کند

وی تاکید کرد: هر انسان با وجدانی که حامی مظلوم است و از ظلم و ظالم انزجار دارد، با توجه به اتفاقات غزه و رنجی که به مردمانش روا شده بی‌تفاوت عبور نکرده و تلاش می‌کند به نوعی حمایتش را از آنها اعلام کرده و در حد توان خود گامی به منظور دفاع و حمایت از مظلوم بردارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به نقش هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه اشاره کرد و افزود: هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی و هنری می‌توانند با ابزار هنر گامی هر چند کوچک برای این‌که صدای مردم فلسطین باشند، بردارند.

ضرورت استفاده از ابزارهای فرهنگی درهم صدایی با مردم فلسطین

به گزارش ایبنا ۵۶۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره از سوی ۴ داور در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۵۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند که در نهایت در آیین اختتامیه ۱۳ اثر مورد تقدیر قرار گرفتند.

نخستین جشنواره ملی داستانک فلسطین به همت انجمن داستان‌نویسی لرستان و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی هنری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، در راستای همدردی با مادران و کودکان مظلوم غزه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها