پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
فراخوان پذیرش مقاله مجله باستان‌شناسی/ پژوهش‌هایی در بستر منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای

پس از چند سال وقفه، انتشارِ مجله باستان‌شناسی به‌زودی از سر گرفته می‌شود. این مجله از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به چاپ می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهار شماره از این مجله (از جمله یک شماره به زبان انگلیسی) در فاصلۀ سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ در قالب فصل‌نامه منتشر شد. متأسفانه انتشار مجله به دلایلی متوقف و به‌رغم تلاش‌هایی که انجام شد، مجال و امکانی برای انتشار دوبارۀ آن تاکنون فراهم نشد.

هم‌اینک، پژوهشگاه و پژوهشکدۀ باستان‌شناسی بر آن است انتشار این مجله را با هدف ایجاد بستری فراخ‌تر برای انتشار دریافت‌های باستان‌شناسانه از سر گیرد.

نیک آگاهیم که اندک مجله‌های موجود در زمینۀ باستان‌شناسی در کشور ظرفیت انتشارِ به‌موقعِ بسیاری از پژوهش‌های باستان‌شناسی را ندارند و به همین دلیل انتشار نتایج برخی از پژوهش‌ها ممکن است با کندی و پس از سال‌ها در نوبتِ انتشار ماندن رُخ دهد.

رویکرد مجله در این دورۀ جدید، انتشار مقالاتی با ماهیت بحثی، تفسیری، انتقادی و مروری است. روشن است که از پذیرش مقالاتی که مبنای آنها انتشار یافته‌های پژوهش‌های میدانی است استقبال می‌شود، اما نیاز است که یافته‌ها و به‌ویژه دریافت‌های حاصل از این پژوهش‌ها در بستر منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بحث شوند و اهمیت آنها در گسترۀ مکانی گسترده‌ای به خواننده منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها