چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
فروش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب و محصول‌فرهنگی در به‌نشر

خراسان‌رضوی - سرپرست انتشارات آستان قدس رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ در مجموعه فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور، دو میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه کتاب و محصول فرهنگی به فروش رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مسعود فرزانه با اشاره به عملکرد انتشارات به‌نشر در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال ۱۴۰۲ در مجموعه فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه کتاب و محصول فرهنگی به فروش رسیده است در این بازه زمانی، سهم کتاب حدود ۱میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه و سهم محصول فرهنگی حدوداً هزار نسخه است.

وی ادامه داد: تولید محتوا و چاپ ۹ اثر مکتوب و فراهم‌آوری ۱۴ قلم محصول فرهنگی از اقلام مهد الرضا (ع) وابسته مرکز قرآن کریم و تهیه و توزیع آنها در قالب ۱۴۰۰۰ بسته در سراسر کشور، تولید ۵ قلم سوغات فرهنگی زائر شامل عطر، تابلوهای نگارگری، سجاده، بیرق، کاشی و قاب فرش حرم مطهر، تأمین بیش از ۱۵۰ هزار عنوان کتاب و محصولات فرهنگی و تولید و توزیع بن‌های تخفیف خرید کتاب و محصولات سوغات فرهنگی زائر در ۴ مرکز فرا آستانی و ۶ مرکز وابسته به آستان قدس رضوی و سازمان‌های مختلف، زمینه‌سازی لازم در خصوص عرضه بن کتاب و محصولات فرهنگی اهدایی تولیت آستان قدس رضوی در ۲۵ فروشگاه به‌نشر، اجرای طرح خانه کتاب در همه فصول در ۲۵ شعبه از فروشگاه‌های به‌نشر در سراسر کشور از جمله خدمات بخش فروشگاه‌های به‌نشر در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

ارائه جدیدترین رمان‌ها و داستان‌های دینی به‌نشر در ۴۰ نمایشگاه کتاب

فرزانه با اشاره به برگزاری ۴۰ نمایشگاه کتاب در سطح کشور و استان خراسان رضوی تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها در مراکز وابسته به آستان قدس، مدارس کشور، مراکز عرضه و توزیع کتاب و… در سطح کشور و استان برگزار شده است. در راستای رویکرد اصلی انتشارات به‌نشر در حوزه چاپ و تولید کتاب در حوزه ادبیات دینی در سال ۱۴۰۲ در هر کدام از این نمایشگاه‌ها آثار پرفروش و پرطرفدار انتشارات، رمان برگزیده و برتر حوزه رضوی و آثار ادبیات دینی و جدیدترین آثار حوزه کودک و نوجوان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین این انتشارات به طور ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ارائه هزار عنوان کتاب در دو بخش عمومی و کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته است که ۱۰۰ عنوان کتاب از این آثار، تازه‌های نشر بوده است. هم چنین این انتشارات علاوه بر نمایشگاه حضوری، در نمایشگاه مجازی و سامانه خرید از کتابفروشی‌ها نیز شرکت کرده است. امکان خرید مجازی از همه جای ایران عزیز برای مخاطبان فراهم است و علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند علاوه بر خرید حضوری، از سامانه کتابفروشی‌ها نیز کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.

وی افزود: تامین ویژه آثار مخاطبان عرب و لاتین زبان‌ها، ارائه بیش از ۵۹ طرح تخفیفی در قالب ۱۱ طرح مناسبتی، ۲۳ شیوه نمایشگاهی، ۱۱ قالب عرضه بن ،۶ روش مطالعاتی و ۷ ساختار مشارکتی و پیوسته از دیگر برنامه‌های انتشارات به‌نشر در سال ۱۴۰۲ بود.‌

سرپرست انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت ۴۰ فروشگاه و نمایندگی فروش انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور اظهار کرد: انتشارات به‌نشر با توجه به یکی از ماموریت‌های خود که "توزیع بهینه آثار و محصولات رضوی و معارف اسلامی" است، فارغ از ظرفیت‌های محتوایی چاپ و نشر، در زمینه توزیع کتاب و محصولات فرهنگی مناسب و تایید شده، با بیش از ۴۰ فروشگاه در سراسر کشور، درگاه اینترنتی Behnashr.com و۱۰ فروشگاه در داخل و اطراف حریم مطهر رضوی به تامین نیازهای مطالعاتی مخاطبان می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها