چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
روایت عبور از مرزهای فناوری و صنعت / وقتی روایت‌ها از عملیات‌ها عقب افتاده‌اند

کتاب «به توان هایتک» یک جهش است. جهش انسان انقلاب اسلامی متخصص، روایت عبور از مرزهای فناوری و صنعت، روایت‌هایی که دیگر منحصر در یک نفر، یک تیم و یک شرکت نیست.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احسان مینایی‌راد؛ فعال فرهنگی: در خلاصه فیلم «عملیات مریخ» آمده است. داستان این فیلم براساس واقعیت ساخته شده است و برمی‌گردد به زمانی که کشور هند اولین سفینه فضایی خود را به مریخ فرستاد. اما در این بین، موانعی بر سر راهش نیز قرار داشت که ماجرا را جذاب‌تر می‌کرد… داستان واقعی شرکت آهار که توسط رضا و محمدرضای شهر امام رضا (ع) و در مواجهه با صنعت برق و انرژی کشور رقم می‌زنند نیز همین است. داستان کسانی که در برابر نق‌نقوها و منفی‌باف‌های همیشه مخالف (همان شخصیت گلام در سفرهای گالیور) که مع‌الاسف در میان مسؤولین کم هم نیستند، محکم و با اراده ایستادند.

دو جوان مبتکر و امیدوار و البته با استعداد که خود و همدیگر را در مسجد حجت خیابان امام رضای مشهد می‌یابند. در این روایت، دو جوان باحال مشهدی و مسجدی و پرتلاش متخصصی را شاهد هستیم و پرواضح است که این کتاب، کم‌توان است برای نمایاندن فعالیت‌ها، احساسات و هیجانات و آرمان‌ها و دغدغه‌هایشان.

در کتاب «به توان هایتک» همراه‎‌شان می‌شویم در خانه، مسجد و دانشگاه و پروژه‌هایشان. همان نقطه عزیمت‌های راهبردی گفتمان انقلاب اسلامی. مکان‌هایی که در آثار فرهنگی و هنری کمتر بدان‌ها پرداخته‌ایم.

کتاب «به توان هایتک» یک جهش است. جهش انسان انقلاب اسلامی متخصص. روایت عبور از مرزهای فناوری و صنعت. روایت‌هایی که دیگر منحصر در یک نفر، یک تیم و یک شرکت نیست. و حالا روایت‌ها از عملیات‌ها عقب افتاده‌اند. به تحقیق می‌شود گفت در این عرصه‌ها به فناوری رسیده‌ایم. و باید همگام با آنها در روایت‌ها نیز به فناوری‌اش برسیم. جای آوینی‌ها و طالب‌زاده‌ها و سلحشورها و… خالی است و باید آموزش و تربیت و نیروسازی انجام گیرد. بحمدلله آن‌قدر مصادیق حوزه ادبیات روایت پیشرفت زیاد شده‌اند که یک تنه تبدیل به سبک شده‎‌اند. و دور نیست که به طور مثال در کتاب سال و یا جشنوراه فیلم فجر بخش پیشرفت ایجاد و غنی شود.

کتاب را که میخوانی زیر لب، پدر و مادرشان، مربی مسجدشان حاج اقای لطف آبادی و حاج آقای مظفری و مهندس دهنوی پدر معنوی شان را با تمام وجود تحسین می‌کنی و خداقوت و بارک الله می گویی. (و البته جا دارد برای هرکدام از این پشتیبان ها و به تعبیری موتور محرکه این استعدادها و نقششان تولیداتی ادبی و علمی و اجتماعی و فرهنگی نگاشته شود.)

پیشنهاد می‌کنم «به توان هایتک» را همراه با فرزندانتان بخوانید. شرکت آهار توسط محمدرضا هاتف و رضا جهانی ایجاد شده است و در حوزه برق و انرژی فعالیت دارد. در این کتاب همراه با شخصیت‌های آن دچار اضطراب، تعجب، افسوس، خوشحالی و امیدواری می‌شوید و با تجربه‌هایشان پیش می‌روید، در جاهایی شاید لازم ببینید به احترام آن همه تلاش و سرافرازی و ایمانشان بایستید و برای موفقیت و استقامتشان دست بزنید.

کتاب «به توان هایتک؛ روایت یک اتفاق بزرگ در صنعت برق کشور» که تحقیق آن برعهده بهزاد دانشگر بوده و نگارش آن توسط شبنم غفاری حسینی صورت گرفته، در ۱۷۶ صفحه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان از سوی نشر راه یار منتشر شده است و علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب‌، علاوه بر کتابفروشی‌ها می‌توانند از طریق سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها