سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
یک‌چهارم نامزدهای بوکر، اهل آمریکای جنوبی هستند

فهرست نامزدهای اولیه جایزه ادبی بوکر بین‌المللی درحالی اعلام شد که نویسندگان اهل آمریکای جنوبی یک‌چهارم از نامزدها را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از گاردین، «سلوا آلمادا»، شاعر آرژانتینی با «رودخانه نیست»، «رودریگو بلانکو کالدرون» نویسنده ونزوئلایی با «همدردی»، «ایتمار ویرا جونیور» نویسنده برزیلی با «گاوآهن خمیده» و «گابریلا وینر» خبرنگار اهل پرو با «کشف‌نشده» از جمله نویسندگانی به شمار می‌روند که در فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر قرار گرفتند. «کایروس» ‌ نوشته «جنی ارپنبک» ‌ نویسنده آلمانی که توسط «مایکل هافمن» ‌ ترجمه شده است، «استخوان نقره» ‌ به قلم «آندری کورکف» ‌ نویسنده اوکراینی و به ترجمه «بوریس دریلوک» ‌ در کنار «دیکتاتوری که فرامی‌خواند» ‌ نوشته «اسماعیل کاداره» نویسنده آلبانیایی و ترجمه «جان هاجسون» ‌ از دیگر آثاری به شمار می‌روند که به عنوان نامزدهای اولیه بوکر بین‌المللی امسال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این فهرست با «خانه در جمیتو» نوشته «دومنیکو استارنون»، «شب‌های سفید» به قلم «اورسلا هونک»، «چیزهایی که ترجیح می‌دهم به آن‌ها فکر نکنم» اثر «جنته پوستوما»، «گمشده در من»‌ نوشته «ورونیکا رایمو»، «Mater ۲-۱۰» نوشته «هوانگ سوک یانگ» نویسنده اهل کره جنوبی و «جزئیات» اثر «ایال گنبرگ» تکمیل می‌شود.

شش نامزد نهایی جایزه بوکر بین‌المللی در نهم آوریل معرفی خواهند شد و اثر برگزیده نیز در جریان مراسمی در لندن در بیست و یکم ماه می اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها