دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
۶ کتاب تبیینی و پیک قرآنی در لرستان توزیع می‌شود

لرستان - مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اجرای طرح «مسطورا» در این استان گفت: در ماه مبارک رمضان ۶ کتاب تبیینی و پیک قرآنی دانش‌آموزی توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حجت‌الاسلام مهدی قدرتی روز دوشنبه در تشریح برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان امسال در استان در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان گفت: امسال طرح قرآنی مسطورا (زندگی با آیه‌ها) در استان و همزمان با سراسر کشور، اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفتمان‌سازی و رواج مفاهیم قرآنی در زندگی آحاد مردم را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: این طرح سه ساله، از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد و برای اجرای این طرح در کنار جریان‌های مردمی، از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ویژه فرهنگی عملیات ماه رمضان با عنوان زندگی با آیه‌ها، اضافه کرد: برای این طرح تبلیغات محیطی و استفاده از بستر فضای مجازی در دستور کار بوده و شرایط آموزش و حفظ برای گروه‌های مختلف مردم اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: محور این طرح آیاتی است که روی مسائل اعتقادی مردم تاکید داشته و در زندگی انسان دخیل است و با کتاب طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مطابقت دارد.

وی با بیان اینکه طرح مسطورا به ما می‌آموزد که چگونه با آیات زندگی و برای امام جامعه و تحقق تمدن نوین اسلامی، مؤثر واقع شویم بیان کرد: چهار گام برای اجرای عملیات مسطورا طراحی شده است که گام اول این طرح، رساندن این فرازها به سمع و نظر حداقل یک سوم مردم جامعه، در گام دوم، ایجاد انس با مفاهیم آیات، و گام سوم حفظ کردن و در گام چهارم، ایجاد فرهنگ کنشگری بر مبنای عمل کردن و تعلیم این مفاهیم نورانی در متن لایه‌های اجتماعی جامعه است.

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: در قالب طرح مسطورا امسال ۵۰ فراز از آیات قرآن که کاربردی و عملیاتی برای جامعه امروز ما هستند اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: تولید کلیپ‌هایی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه پیک قرآنی برای دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش، تولید موشن‌گرافی برای هر آیه، تفسیر آیات در فضای مجازی از سوی استادان و ویژه برنامه‌های فرهنگی توسط گروه‌های مختلف در محور این فرازها انجام می‌شود.

حمت‌الاسلام قدرتی بیان کرد: از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ۶ کتاب تبیینی در قالب طرح کلی اندیشه اسلامی برای مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسال تالیف شده است که در استان نیز بر اساس درخواست مخاطبان توزیع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به همکاری با شهرداری به منظور عملیاتی‌شدن بعد گفتمان‌سازی طرح مسطورا گفت: این همکاری در قالب نمایش تصاویر آیه‌های قرآنی در بیلبوردها، فضاسازی‌های محیطی انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به ضبط برنامه ۳۰ قسمتی میزگرد دانشجویی «شهر آیه‌ها» با محوریت طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، افزود: این میزگرد با حضور کارشناسان و استادان در محل کتابخانه مرکزی در حال ضبط است.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی در سطح دانشگاه‌ها، دانشجویان و استادان خبر داد و گفت: جلسات عمومی جزخوانی قرآن نیز در ایام ماه مبارک رمضان در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اهدای جوایز کشوری و استانی برای شرکت‌کنندگان در این طرح را یادآور شد و افزود: بر اساس افقی که برای استان لرستان دیده‌ایم، تلاش این است که انس و آشنایی با قرآن را با استفاده از ظرفیت رسانه، فضای مجازی، جلسات قرآنی، فضاسازی محیطی حداقل برای ۹۰۰ هزار نفر در استان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قدرتی، افزود: در حوزه مفاهیم قرآنی نیز افق این بوده که بتوانیم ۲۰۰ هزار نفر را با معارف قرآنی آشنا کنیم.

وی گفت: در قالب حفظ ۵۰ آیه، ۲۵ هزار نفر حافظ قرآن را تلاش داریم داشته باشیم و در ماه مبارک رمضان حافظ قرآن از دو تا ۵۰ آیه را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، عنوان کرد: در طرح مفاهیم قرآن و کنش‌گر قرآنی نیز افق ما در ماه مبارک رمضان پنج هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها