چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
جشنواره انجمن خیرین در پیشرفت کتابخانه‌های عمومی نقش بسزایی دارد

آذربایجان‌غربی-معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره انجمن خیرین در توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در پیشرفت کتابخانه‌های عمومی نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، رضا ابراهیمی صبح چهارشنبه در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی برگزار شد، با اشاره به نقش جشنواره انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در پیشرفت کتابخانه‌های عمومی گفت: در راستای اجرای باشکوه‌تر این جشنواره، از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده خواهد شد و باید با برنامه‌ریزی هدفمند، برگزاری منظم و سالانه این جشنواره، امر توسعه کتابخانه‌های عمومی را در چهارچوب مشخص هدایت کرد.

وی همچنین به پیگیری توسط فرمانداری‌ها برای اتمام سه پروژه کتابخانه‌های عمومی و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها جهت تجهیز آنها تأکید کرد.

جلسات انجمن از جلسات ضروری و موردنیاز استان است

افشار کبیری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به نقش جلسات انجمن در پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی گفت: جلسات انجمن از جلسات ضروری و موردنیاز و فاخر استان است، چرا که ایجاد فضای فرهنگی از راهکاری برقراری نظم اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: باید تدابیر لازم جهت افزایش سرانه مطالعه و خرید کتاب به عنوان کالای فرهنگی اتخاذ شود.

پرداخت نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی رشد قابل توجهی داشته است

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی نیر ضمن گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اشاره به اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل گفت: با عنایت رئیس انجمن و صدور دستورات لازم در خصوص پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، طی ۱۱ ماه سال جاری، پرداخت نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: افتتاح کتابخانه در شهر سرو از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱ بود و ساختمان آن با زیربنای ۲۳۳ مترمربع، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال، مرمت و بازسازی شد و پس از تجهیز و آماده‌سازی با اعتبار ده میلیارد ریالی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی، در آبان ماه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سه پروژه دیگر در شهرستان میاندوآب با پیشرفت ۹۰ درصد، نقده و سردشت نیز در شرف افتتاح هستند که با تأمین اعتبار لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به بهره‌برداری خواهند رسید که بخشی از تجهیزات مورد نیاز توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی، اهدا شده است.

معصومی ادامه داد: در فاز دوم طرح نسل کتابخوان، چهارده دستگاه اجرایی در استان، اسامی متقضیان عضویت در کتابخانه‌های عمومی را به این اداره کل ارسال کرده‌اند که هزینه عضویت آنها توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تقبل شده است.

علی آخوندیان، مدیرعامل انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان نیز گزارشی از اهداف و اقدامات این انجمن ارائه داد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امروزه کتابخوانی و علم آموزی را یک واجب دینی بیان کرده‌اند و انجمن خیرین توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی نیز در سال ۹۱ با هدف احداث، تعمیر، تکمیل، تعمیر و تجهیز و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی تأسیس شده است.

وی گفت: تاکنون ۱۳ انجمن در سطح شهرستان‌ها نیز فعالیت دارند و جهت پیشبرد بهتر اهداف انجمن، نیازمند حمایت و مساعدت دولت هستیم.

به گزارش ایبنا؛ مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری دومین جشنواره خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان و مشارکت سازمان‌های ذیربط برای اتمام پروژه‌های در دست احداث کتابخانه‌های عمومی، مهمترین مصوبات جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها