سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
۱۵۰ نقاش کرمانشاهی در کتاب «نقاشان کرمانشاه» معرفی شده‎اند

کرمانشاه- مولف «نقاشان کرمانشاه» با اشاره به جزییات و هدف خود از تالیف این کتاب، گفت: ۱۵۰ نقتش کرمانشاهی در این کتاب معرفی و شناسانده شده‎اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، مریم ودودیان عصر سه‌شنبه در حاشیه رونمایی از کتاب «نقاشان کرمانشاه» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کتاب در چهار فصل پیشگامان، نامداران، پیشکسوتان و جوانان در ۴۵۶ صفحه بخش بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب حاصل سه سال زحمت متوالی بوده، افزود: تمام تلاش بر این بوده که نقاشان و هنرمندان خوب ساکن در خارج و داخل استان کرمانشاه در این کتاب به منظور معرفی و شناسایی بیشتر آورده شود.

نویسنده کتاب «نقاشان کرمانشاه» با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰ نفر از نقاشان کرمانشاهی در این کتاب معرفی شدند، تصریح کرد: در این کتاب پیشگامان شامل نقاشان دوره قاجار، پیشکسوتان شامل نقاشان با تجربه و قدیمی استان، نقاشان نامدار شامل نقاشانی که آثارشان در موزه بوده یا مولف و داوری کتاب داشتند و در نهایت سرفصل جوانان نیز در این کتاب شامل نقاشان جوانان چیره دست و حرفه‌ای است.

ودودیان در پایان عنوان کرد: مقدمه کتاب «نقاشان کرمانشاه» با قلم محمدعلی سلطانی نوشته شده و این این کتا هم اکنون در چاپ نخست خود با ۳۰۰ جلد در نشریه و چاپخانه صبا در استان تهران وارد بازار شد که در صورت استقبال مردم از این کتاب وارد نوبت چاپ بعدش خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها