چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
نامزدهای جایزه کتاب سال دفاع مقدس گروه هنر معرفی شدند

نامزدهای گروه هنرها و سه زیرگروه آن در بیست و یکمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس اعلام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دبیرخانه بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس (جایزه کتاب سال دفاع مقدس)، از میان کتاب‌های رسیده و تأیید شده در «گروه هنرها» و سه زیرگروه آن، ۱۳ عنوان کتاب را به عنوان نامزد معرفی کرد. فهرست این کتاب‌ها در هر شاخه موضوعی، به صورت جداگانه و به ترتیب الفبایی عنوان اعلام می‌شود.

این توضیح ضروری است که مطابق برنامه‌های تیم‌سازی داوری این دوره در قوالب مختلف آثار، کتاب‌های سه بخش ویژه این جشنواره، (یعنی: کردستان، سردار شهید قاسم سلیمانی و مدافعان حرم) در کنار بخش‌های اصلی آثار دفاع مقدس داوری شدند و آثار ممتاز در کنار آنها معرفی خواهد شد.

زیرگروه مجموعه‌های هنری

هیأت داوران شاخه «مجموعه‌های هنری»، از میان ۱۰ عنوان کتاب رسیده و تأیید شده در این گروه، ۳ عنوان کتاب زیر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه این دوره انتخاب کردند.

۱. «سرو روان: وداع تاریخی مردم در تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی» / [کار گروهی]، مدیریت هنری و مجری طرح: بنیاد فرهنگی روایت فتح / نشر بنیاد حفظ و نشر آثار سپهبد شهید قاسم سلیمانی. [مربوط به بخش ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی].

۲. «قائمون: روایت تصویری استان سمنان در دفاع مقدس» / به کوشش فرهاد سلیمانی، حسین بهرامی، مجتبی کوچکی / نشر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس.

۳. «هم پای نور: فرآیند آفرینش هنری … مجموعه تابلوهای آسمان حسین و هم پای نور» / عبدالحمید قدیریان / نشر سوره مهر.

زیرگروه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان

هیأت داوران شاخه «تصویرگری کتاب کودک و نوجوان»، از میان ۱۱۰ عنوان کتاب مصور کودک و نوجوان (البته عموماً کودک) که به دبیرخانه رسیده و تأیید شده بود، با تأکید بر انتخاب تصویرگر از میان کتاب‌های خوب در محتوا و تأیید شده توسط داوران «گروه آثار کودک و نوجوان» ۶ عنوان کتاب زیر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه این دوره انتخاب کردند.

۱. «از چیزی نمی‌ترسیدم (پی‌نما): زندگی‌نامه خودنوشت قاسم سلیمانی تصویرگر حمیدرضا گلین امیریان» / بنیاد حفظ و نشر آثار سپهبد شهید قاسم سلیمانی. [مربوط به بخش ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی].

۲. «دختر رودخانه‌ها» / تصویرگر زهره یاری / نشر یاران رضا (ع).

۳. «دیو سیاه» / تصویرگر ناهید سلیمانی / نشر پلاک عشق.

۴. «سیب آخر» / تصویرگر وحید خاتمی / نشر راه یار. [مربوط به بخش ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی].

۵. «قهرمان» / تصویرگر سارا دستمالچیان / نشر کتاب جمکران. [مربوط به بخش ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی].

۶. «کوچک مرد» / تصویرگر سعید شمس / نشر بنیاد حفظ و نشر آثار سپهبد شهید قاسم سلیمانی. [مربوط به بخش ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی].

زیرگروه طرح جلد کتاب

هیأت داوران شاخه «طرح جلد کتاب»، از میان طرح جلد ۴۲۰ عنوان کتاب رسیده و تأیید شده در این گروه، که در محتوای خود توسط سایر گروه‌های داوری، به عنوان «کتاب خوب» انتخاب شده بودند، ۴ عنوان کتاب زیر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه این دوره انتخاب کردند.

۱. «بوماران» / طراح جلد رسول کمالی / نشر سوره مهر.

۲. بوی نم باروت» / طراح جلد حامد مغروری / نشر خط مقدم.

۳. «سفر به روزهای جنگ» ‏ / طراح جلد سیدهادی قادری / نشر خط مقدم.

۴. «ما هم جنگیدیم» / طراح جلد رسول خسروبیگی / نشر راه یار.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، مراسم پایانی این دوره و اهدای جوایز به برگزیدگان، روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، از ساعت ۹ صبح، در تالار خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها