یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کتاب «کارنامه‌ فیاض» رهسپار بازار نشر شد

خراسان‌رضوی – کتاب «کارنامه‌ فیاض» به کوشش سلمان ساکت که شرحی از زندگی و آثار دکتر علی‌اکبر فیاض، بنیان‌گذار دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد است رهسپار بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، کتاب «کارنامه فیاض» به کوشش سلمان ساکت، رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهدکه شرحی از زندگی و آثار دکتر علی‌اکبر فیاض، بنیان‌گذار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد است رهسپار بازار نشر شد.

سلمان ساکت در این اثر با دقت‌نظرِ بسیار هر آنچه از دکتر فیاض در سال‌های مختلف منتشر شده است را گرد آورده و یکجا در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب «کارنامه فیاض» پس از پیش‌گفتار، مقدمه، سال‌شمار و کتاب‌شناسی، شامل شش بخش است که در هر بخش گوشه‌ای از کارنامه فیاض روایت شده است.

نویسنده در پیش‌گفتارِ کتاب به ضرورت تدوین و تألیف چنین اثری درباره فیاض و مزیت کتاب پرداخته است و پس از آن، در بخش نخست که گسترده‌ترین بخش کتاب است، آثار فیاض را در شش بخش مقاله‌ها، ترجمه‌ها، مقدمه‌ها، نامه‌ها، سروده‌ها و سخنرانی‌ها عرضه کرده است.

در بخش بعدی کتاب هر آنچه درباره فیاض نوشته و منتشر شده، یکجا گرد آمده است. این بخش نشان‌دهنده شخصیت جامع‌الاطراف فیاض و تأثیرگذاری وی در جامعه‌ی علمی و فرهنگی مشهد و خراسان بوده است. همچنین در ادامه چنان‌که در کتاب می‌خوانیم، یادبودهایی از او در زمان درگذشتش منتشر شده که نشان از جامعیت و تعامل و تأثیرگذاری آن استاد فرزانه دارد.

این اثر که حاصل پژوهش‌ها و کوشش‌های چندین ساله سلمان ساکت، عضو هیئت‌علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد است، از سوی نشر ادبیات رهسپار بازار کتاب شده است.

به گزارش ایبنا؛ علی‌اکبر فیاض، مصحح تاریخ بیهقی، استاد ادبیات فارسی و بنیان‌گذار دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد بود که شهریورماه ۱۳۵۰ رخت از جهان فرو بست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها