پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
چهارمین اردوی کتابخوانی عشایر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

کهگیلویه و بویراحمد-چهارمین اردوی کتابخوانی عشایر در قالب رویداد یک روزه خدمت رسانی به مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد با استقبال پرشور عشایرنشینان منطقه چنگلوا شهرستان کهگیلویه اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه، چهارمین ایستگاه طرح اردوی کتابخوانی عشایر کهگیلویه و بویراحمد، رویداد یک روزه خدمات رسانی فرهنگی به مناطق عشایری روز چهارشنبه ۲ اسفند ماه با حضور محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور عشایر و کانون پرورش فکری شهرستان کهگیلویه، روسای ادارات کتابخانه های عمومی و کتابداران شهرستانهای کهگیلویه، گچساران، چرام و ایل نشینان منطقه چنگلوا برگزار شد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر در شهرستان چنگلوا، چهارمین رویداد خدمات رسانی فرهنگی به مناطق عشایر با هدف تسهیل دسترسی مردم مناطق محروم و عشایر به کتاب است که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون در حال برگزاری است.

محسن جبارنژاد ادامه داد: یکی از راه‌های غلبه بر آسیب‌های اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و این کار در مناطق عشایری به لحاظ شرایط خاص این مناطق همتی بلند و مضاعف نیاز دارد که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای سیاست‌های جدید خود، توسعه خدمات فرهنگی در این مناطق را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: استان های عشایر پذیر همانند کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان با برگزاری اردوهای کتابخوانی عشایر و برنامه های متنوع فرهنگی در مسیر توسعه خدمات گامهای بزرگی برداشته اند و امیدواریم با استقبال خوبی که عشایر داشتند، بتوانیم برنامه‌ها و رویدادهای متفاوتی تا پایان سال تجربه کنیم و این برنامه‌ها زمینه‌ای برای مشارکت بیشتر دستگاههای فرهنگی جهت ارایه خدمات بیشتر به عشایر عزیز باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خاطرنشان کرد: تاکنون این رویداد فرهنگی با همراهی دانش آموزان و جامعه عشایری سه شهرستان بویراحمد، دنا و باشت به ترتیب در مناطق عشایری گلال لوداب، دشتک سی سخت و پیچاب باشت اجرا شده است.

برگزاری نشست های قصه گویی، جمع خوانی، معرفی کتاب، اجرای نمایش، ساخت کاردستی و اوریگامی، اجرای بازی‌های محلی و نشست عشایر با مسئولان از جمله برنامه های برگزار شده در این اردو بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها