چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
هنر نقاشی خط، شیوه‌ای اصیل برای خلق اثر هنری است

یزد - معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به توجه هنر معاصر به هنر نقاشی خط گفت: هنر نقاشی خط، شیوه‌ای اصیل برای خلق اثر هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، سید عباس دهقان در بازدید از نمایشگاه نقاشی خط هنرمند یزدی با اشاره به توجه هنر معاصر به هنرهای خوشنویسی گفت: هنر نقاشی خط به عنوان هنری اصیل است که خوشبختانه توجه ویژه‌ای به آن شده است.

وی افزود: قطعاً خلق اثر هنری به بهانه نقاشی و ممارست و همچنین تکمیل آن با فن و هنر خوشنویسی و استفاده از تکنیک‌های مختلف می‌تواند مخاطب را به خود جذب کند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: نقاشی‌خط به عنوان شیوه‌ای نوپا و اصیل در هنر معاصر ایران شناخته می‌شود، مکتبی که عنصر «خط و خوشنویسی» با تکیه بر وجه بصری‌اش، خمیر مایه اصلی آن را تشکیل داده و محتوای آثار در شکل و ظاهر بصری آن نشان داده می‌شود.

نمایشگاه نقاشی خط محمدرضا غنیمت، هنرمند یزدی از ۲۸ بهمن ماه آغاز بکار کرده و تا ۵ اسفند به مدت هشت روز در نگارخانه کتابخانه مرکزی یزد واقع در بلوار بسیج در معرض دید علاقمندان است.

محمد رضا غنیمت، معلم و هنرمند عرصه تجسمی متولد ۱۳۴۲ شهرستان مهریز وفارغ تحصیل لیسانس نقاشی از دانشکده هنر و معماری تهران در سال ۱۳۷۳ است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط