دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
نشستی درباره «تائیه‌ ابن‌فارض و جامی»

نشست نقد و بررسی «ترجمه‌ای منظوم از تائیه‌ کبری (سروده‌ ابن فارض) منتسب به نورالدین عبدالرحمن جامی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیست‌ودومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره جامی به «بررسی سبک‌شناختی ترجمه‌ای منظوم از تائیه کبری (سروده ابن فارض) منتسب به نورالدین عبدالرحمن جامی» اختصاص دارد که با سخنرانی محمدامیر جلالی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی همراه است.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: در این درس‌گفتار به بررسی سبک‌شناختی ترجمه‌ای منظوم از تائیه کبری، اثر مشهور ابن فارض، که به نورالدین عبدالرحمن جامی منتسب شده است پرداخته خواهد شد.

مبنای این انتساب نسخه‌ای خطی محفوظ در دانشگاه قاهره است که توسط صادق خورشا در کتاب «تائیه عبدالرحمن جامی، ترجمه تائیه‌ ابن فارض» به همراه مقدمه و تعلیقاتی تصحیح شده است. توجه به قرائن سبک‌شناختی (از جمله تحلیل ساختار عروضی و وزنی، و نیز بررسی مسائل زبانی و نحوی در مقایسه این متن با دیگر آثار جامی) و نیز قرائن کتاب‌شناختی و نسخه‌شناختی نشان می‌دهند که این اثر بازخوانده به عبدالرحمن جامی از وی نیست.

این نشست، چهارشنبه دوم اسفند از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها