دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
آیین نکوداشت عبدالرسول خیراندیش برگزار می‌شود

خانه اندیشمندان علوم انسانی با همراهی انجمن ایرانی تاریخ و انتشارات نگارستان اندیشه آیین نکوداشت عبدالرسول خیراندیش را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ خانه اندیشمندان علوم انسانی با همراهی انجمن ایرانی تاریخ و انتشارات نگارستان اندیشه آیین نکوداشت «عبدالرسول خیراندیش» را دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

در این آیین نکوداشت محمدعلی اکبری، مجتبی تبریزنیا، مسعود جوادیان، منصور صفت‌گل، نصرالله صالحی، غلامحسین زرگری‌نژاد، احمد مسجدجامعی، علی‌رضا ملایی‌توانی سخنرانی می‌کنند.

عبدالرسول خیراندیش در سال ۱۳۳۶ در شهر برازجان به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلم در همانجا طی کرد. وی در سال ۱۳۶۳ از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته تاریخ فارغ‌التحصیل شد و پس از یک سال تدریس در مراکز تربیت‌معلم شیراز و برازجان، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تاریخ وارد دانشگاه تهران شد. او در سال ۱۳۶۶ دوره‌ی کارشناسی ارشد را به پایان برد و در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار شد. دکتر خیراندیش در سال ۱۳۶۹ دوره دکترای تاریخ را در دانشگاه تربیت مدرس آغاز کرد و در سال ۱۳۷۴ فارغ التحصیل شد.

عبدالرسول خیراندیش عضو هیئت‌علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز است. نخستین اثر نوشتاری او جزوه‌ای تحقیقی با نام «اسطوره‌شناسی» است که در سال ۱۳۶۰ منتشر و برای دانشجویان رشته تاریخ به عنوان مآخذ معرفی شد. وی بنیان‌گذار مجله رشد آموزش تاریخ، در وزارت آموزش و پرورش و مجله کتاب ماه تاریخ و جغرافیا است.

علاقه‌مندان به آیین نکوداشت «عبدالرسول خیراندیش» می‌توانند دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ به نشانی خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، بوستان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن فردوسی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها