یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
شهرستان بستک کتابفروشی مستقل و کیوسک نشریات ندارد

هرمزگان - مولف و محقق هرمزگانی گفت: شهرستان بستک کتابفروشی مستقل و کیوسک نشریات ندارد.

موسی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از آخرین وضعیت فرهنگی و ادبی شهرستان فرهنگ و ادب بستک در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان سخن گفت.

صادقی زاده سال ۱۳۵۳ روستای «مرد نو» بستک است. او معلم، نویسنده، محقق و شاعر و نویسنده کتاب‌های همسایه من سایه (مجموعه کاریکلماتور)، غروب دهکده (رمان)، جیب مترسک خالی (شعر کوتاه فارسی) است و از شوربختی‌های حوزه کتاب و ادبیات در زادگاهش شهرستان بستک گفت: بستک را به عنوان شهر فرهنگ و ادب می دانند اما متاسفانه کتابفروشی مستقل و حتی کیوسک روزنامه‌فروشی ندارد.

وی ادامه داد: در این شهرستان فرهنگی فقط یک نوشت افزار، بخشی کوچکی را به فروش کتاب اختصاص داده است که در شأن مردم ادب دوست و کتاب‌خوان بستک نیست.

این شاعر خوش ذوق در خصوص وضعیت شعر در زادگاهش نیز اضافه کرد: در حوزه شعر و داستان نیاز به کارگاه ادبیات داریم. علی رغم اینکه انجمن شعر و داستان داریم اما کارایی و کارآمدی که باید یک انجمن شعر و داستان داشته باشد متاسفانه ندارد.

صادقی یکی از راهکارهای رفع این دو مشکل را مستلزم حمایت خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: مردم علاقه فراوانی به کتاب و کتابخوانی دارند اما زیرساخت های کتاب فروشی نیاز به حمایت ویژه خیرین فرهنگی دارد.

از دیگر آثار موسی صادقی که هنوز منتشر نشده است می توان به مجموعه دوبیتی‌های محلی، مجموعه نمایشنامه محلی، زندگینامه ۲ جلدی و مجموعه داستان کوتاه فارسی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها