یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برپا می شود

خراسان رضوی- هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در ۲۱ بخش محتوایی – تبلیغی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، دومین نمایشگاه قرآن و عترت استان در سال ۱۴۰۲ در رمضان المعظم ۱۴۴۵ قمری به پیشواز بهاری می رود که مقرر شده است تا مردم مسلمان فارسی زبان، بهار قرآن را در طراوت و زیبایی آن تجربه کنند. بهاری در بهار که امتزاج عطر حضور قرآن و شمیم رحمت الهی در تجدید حیات طبیعت، ما را برآن می دارد تا با نگرشی تازه به استقبال ماه متبرک شده به کلام وحی و لیالی قدر برویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست هم اندیشی و هماهنگی در اجرای نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت گفت با اشاره به وجه تبلیغی این نمایشگاه گفت: بار تبلیغی دین نباید تنها بر دوش مبلغان مذهبی باشد. هر مسلمانی وظیفه دارد که برای تبلیغ دین بکوشد. ماه رمضان بهترین مجال برای انجام این فریضه است.

حسین زاده در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت اظهار داشت: به نظر من زمان مناسب برای برگزاری این نمایشگاه دهه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان است چرا که با رسالتی که نمایشگاه قرآن وعترت در تبلیغ دین و ورود آموزه های قرآن به سبک زندگی مردم دارد، در این مجال می توانیم آذوقه معنوی موثری را برای ورود به این ماه متبرک مهیا کنیم.

وی با اعلام زمان بندی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت از ۲۲ تا ۲۸ اسفند ماه افزود: برگزاری این نمایشگاه همتی جمعی را می طلبد، باید تمام نهادهای دولتی و مردمی در این فضا فعالیت نمایند. هر ارگان یا نهادی که قبلاً در نمایشگاه حضور داشته است باید زمینه ورود زیرمجموعه فعال قرآنی خود را فراهم کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حاکمیت محتوایی بر فضا و چینش غرفه های نمایشگاه گفت: سیر محتوایی در نمایشگاه رعایت شود و هر غرفه دار باید ماموریت خود را با انتخاب یک شعار، در مباحث تبلیغی و محتوایی قرآن مشخص کند.

وی ادامه داد: تشکل ها و نهادهای حاضر در نمایشگاه لازم است تا بسته های معنوی خود را برای مشخص کردن سمت و سوی فعالیت های گروه های فرهنگی و هنری آماده کنند. یک فعال فرهنگی و یا یک هنرمند باید محتوای تولیدات خود را از فضای نمایشگاه به دست آورد تا بتواند آثار قرآنی ارزشمند و دارای مفاهیم دینی تاثیرگذار را تولید کند.

حسین زاده در خصوص عرضه تولیدات قرآنی و مذهبی در نمایشگاه گفت: قرآن کریم و محصولات فرهنگی – قرآنی می تواند بهترین عیدی در ایام عید نوروز باشد. در صورت کیفیت محصولات قرآنی می توان تبلیغات و فضاسازی لازم را برای معرفی آثار فرهنگی و هنری قرآنی به عنوان هدیه ارزشمند و عیدی نوروز، انجام داد.

وی اضافه کرد: قسمتی از فضای نمایشگاه و فعالیت آن باید حوزه کودک و نوجوان را پوشش دهد. توجه ویژه به این رده سنی باید در دستور کار این نمایشگاه قرار گیرد. جذابیت فضا و محتوای مناسب و انتخاب طرح های خلاقانه در جذب کودک و نوجوان از ملزومات فعالیت گروه ها و فعالان این نمایشگاه و غرفه داران است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تبلیغات گسترده این نمایشگاه اظهار داشت: تبلیغات محیطی در سطح شهر و فعالیت رسانه ها برای مخابره شروع فعالیت نمایشگاه قرآن و عترت باید گسترده باشد تا زمینه حضور تمام فعالان قرآنی و سمن ها و نهادهای فعال در این زمینه، فراهم شود.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت از ۲۲ تا ۲۸ اسفندماه و در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها