شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
نوشتن رویا  دنیا را متحول می‌کند

خوزستان -احمد اکبرپور نویسنده کودک و نوجوان در خرمشهر عنوان کرد: اگر یک درصد در مورد رویاهایتان بنویسید ، می‌توانید دنیا را متحول کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، عصر شنبه در نشست ادبیات معاصر که به همت دبیرخانه رویدادهای ترویجی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر برگزار شد، در جمع دانش‌آموزان دوره متوسطه هشتم شهریور اظهار کرد: زیربنای همه علم‌ها تخیل است و همیشه اولین تخیل‌ها منجر به ایده ناب می‌شود.

اکبرپور افزود: اختراع اول به ذهن یک نفر می‌رسد و محال است یک ایده هم زمان در ذهن دونفر قرار گیرد.

نویسنده «پدرام السلطنه در ارگ خونین» با تأکید براینکه ادبیات تخیل شما را قوی می‌کند، بیان کرد: کل تئوری‌ها، اختراعات و اکتشافات براساس تخیل شکل گرفته است و برای ورود به هر رشته به ادبیات نیاز دارید.

وی گام اول برای شروع هر فعالیت را تخیل دانست و افزود: اگر تخیل نداشته باشید وارد هر کاری شوید کپی کار می‌کنید. به خودتان جرأت داده و دنیا را یک قدم جلوتر ببرید.

مولف «قطار آن شب» خطاب به دانش آموزان با توضیح اینکه نباید رویاهایتان را دست کم بگیرید، تصریح کرد: انسان تنها یک‌بار متولد می‌شود و باید تلاش کند یک کار خوب انجام دهد. هرکدام از شما اگر یک درصد در مورد رویاهایتان بنویسید، می‌توانید دنیا را متحول کنید.

وی ادامه داد: پس از سال‌ها کار معتقدم خداوند هرکدام از ما را یک نابغه آفریده است که فقط وظیفه کشف کردن و در برابر اجتماع کار کوچک انجام دادن را داریم.

اکبرپور با اشاره به اصول داستان‌نویسی گفت: داستان نویسی قواعد خاصی دارد و گره‌افکنی به عنوان یکی از عناصر داستان یعنی مانع تراشی و علت خواندن «کتاب لیلی و مجنون» موانع متعدد بود که دو نفر پس گذراندن سختی‌ها به هم نرسیدند.

وی یادآوری کرد: دنیا رو به تخصصی شدن است اولویت‌ها را انتخاب کنید و در یک موضوع تخصصی فعالیت کنید.

نویسنده «واژه‌های نفهم» با تشریح اینکه انسان‌ها بدون تخیل مرده هستند، عنوان کرد: به طور یقین تخیل و رویای قوی به واقعیت می‌پیوندد و کسی که رویا ندارد، مرده است. رویاها و تخیل می‌توانند در برخی مواقع به جای انسان، الگوی ما قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها