چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
بهره‌مندی ۶۰۰ نویسنده و هنرمند زنجانی از بیمه صندوق اعتباری هنر

زنجان- مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس آمار اخذ شده در حال حاضر ۶۰۰ نویسنده و هنرمند زنجانی از بیمه صندوق اعتباری هنر بهره‌مند هستند.

علی عزیزخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه در سنوات گذشته با همکاری صندوق اعتباری هنر و تامین اجتماعی امکان بیمه افرادی که در جایی شاغل نیستند فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه نویسندگان و هنرمندان جزو افرادی بودند که یا به صورت انفرادی فعالیت داشته و یا امکان بیمه شدن در کارگاهی را نداشتند، گفت: به همین منظور با همکاری صندوق اعتباری هنر امکان بیمه این افراد فراهم شده است.

عزیزخانی با بیان اینکه حداکثر سن آقایان و خانم ها برای معرفی به بیمه هنرمندان ۵۰ سال تمام است، افزود: مبلغ واریزی توسط این افراد به صورت ماهانه با توجه به قانون کار به صورت حداقلی (حداقل دستمزد کارگران) پرداخت و بیمه بیکاری و از کار افتادگی نیز شامل بیمه هنرمندان می‌شود.

مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای اخذ شده در حال حاضر ۶۰۰ نویسنده و هنرمند زنجانی از بیمه صندوق اعتباری هنر بهره مند هستند.

وی در ارتباط با بیمه توافقی نویسندگان و خبرنگاران نیز گفت: بر اساس توافق این سازمان و صندوق اعتباری هنر، هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران فاقد پوشش بیمه می‌توانند در قالب بیمه توافقی، با معرفی صندوق بیمه اعتباری هنر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: قرارداد بیمه‌های توافقی از جمله بیمه توافقی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در اجرای ماده یک قانون تأمین اجتماعی و به‌منظور تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی با سازمان‌ها، انجمن‌های صنفی، کانون‌ها و نهادهای مختلف منعقد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط