دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
جشن فرهنگی «شب رودان» برگزار شد

هرمزگان - همگام با هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، جشن فرهنگی«شب رودان» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در سومین روز هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در بخش جنبی «شب رودان» برگزار شد.

در این مراسم غلامرضا زعیمی استاد دانشگاه گفت: رودان از حوزه‌های تمدنی هرمزگان بوده است.

وی اضافه کرد: شهرستان رودان فعلی در چهارراه تمدنی جیرفت «ارته» و «هرموز» قرار داشته و از گذرگاه‌های مهم تجاری منطقه بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه جغین، برنطین و کمیز در گذشته شهرهای بسیار آبادانی بوده‌اند، افزود: علاوه بر این باس، هروک و قصرالمهدی در قرون اولیه اسلامی از شهرهای مورد اشاره در کتب جغرافیایی بوده‌اند که اکنون از بین رفته و نیاز به اکتشافات باستانی دارد.

زعیمی با تاکید بر اینکه گمانه‌ها حکایت از این دارد که رودان از ۸۰۰ هزار سال پیش سکونتگاه انسان بوده است، اضافه کرد: این امر می‌تواند با اکتشافات باستان شناختی دیرینگی این منطقه را به اثبات برساند.

به گفته وی، سنگ نگاره‌های بادافشان نمونه‌ای از قدمت رودان است.

اجرای موسیقی توسط گروه محلی رودون به سرپرستی «سعید گوربندیان»، اجرای ترانه محلی توسط «جلیل مشایخی» و شعر خوانی شاعر نامدار و پیشکسوت رودانی «منصور ضمیری» از جمله برنامه‌های «شب رودان» در هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان بود.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از روز شنبه ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس به روی دوستداران کتاب باز است.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط