دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
اهدای کتاب به ۲۰ مدرسه مناطق محروم استان همدان

همدان - همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو هزار جلد کتاب به ۲۰ مدرسه مناطق محروم استان همدان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر دوشنبه همزمان با چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی دو هزار جلد کتاب در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بین مدارس ۲۰ نقطه کم برخوردار استان همدان توزیع شد.

این کتاب‌ها به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در مدارس محروم توزیع شد تا بتوانند نقشی در مطالعه مفید و ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشند.

حسی که از خواندن کتاب کاغذی منتقل می‌شود بیش از کتب دیجیتال است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کنگره شهدای همدان اتفاق مهمی بود که نمایشگاه دفاع مقدس نیز در حاشیه آن برگزار شد و در حاشیه آن برنامه مذاکراتی با دبیر مجمع صورت گرفت قرار شد توزیع کتاب صورت گیرد.

مسعود ویژه بیان کرد: تکنولوژی‌های جدید ارتباطی سبب شده که برخی از رسانه‌ها مانند کتاب به صورت نوین باشد که کتاب دیجیتال نیز جزو آن قرار گرفت اما همچنان کتاب کاغذی محبوبیت خود را در دل مردم دارد.

اهدای کتاب به ۲۰ مدرسه مناطق محروم استان همدان

وی اضافه کرد: با وجود اینکه کتاب‌هاب دیجیتال زیاد شده اما حس خوبی که از کتاب کاغذی منتقل می‌شود بسیار بیشتر از کتاب دیجیتال و شبکه‌های مجازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر به دلیل گران شدن کاغذ انتشار کتاب هم تأثیرات خود را گذاشته است اما در دولت سیزدهم تولیدکنندگان کاغذ داخلی مدنظر بود که اتفاق خوبی را رقم زده‌اند.

وی اضافه کرد: به زودی جشن خودکفایی کاغذ در سطح کشور اتفاق می‌افتد که این خودکفایی به زودی در انتشار کتاب نیز قطعاً تاثیر خود را خواهد گذاشت.

ویژه یادآور شد: در حوزه کتاب اداره‌کل ارشاد اتفاق خوبی را در دستور کار قرار داده و با حمایت از نویسندگان کتاب و ناشران اتفاقات خوبی را رقم زده است.

تقویت کتابخانه‌های مدارس رویکرد آموزش و پرورش است

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان نیز اهدای کتاب به مدارس مناطق کم برخوردار را ارزشمند دانست و گفت: اینکه منابع اطلاعاتی خوبی در اختیار دانش‌آموزان این مناطق قرار گرفته است، اهمیت بالایی دارد.

مجتبی قمری با اشاره به اینکه فعالیت‌های کتابخوانی در آموزش و پرورش بسیار فعال دنبال می‌شود افزود: در جشنواره دانایی توانایی آموزش و پرورش ۱۲ هزار نفر شرکت کردند که امسال مشارکت خیلی بالاتر خواهد بود و منابع اطلاعاتی که در اختیار دانش‌آموزان است با نظر کارشناسی و استانی تامین شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۸۰ کتابخانه مدرسه‌ای داریم بیان کرد: تقویت مدارس در امر کتاب و کتابخوانی بسیار عالی است و رویکرد ما در مدارس نیز به ویژه پایه‌های ابتدایی که بچه‌ها نیز اهدای کتاب دارند، در همین روال است و به ارتقای مطالعه مفید کمک می‌کند.

اهدای کتاب به ۲۰ مدرسه مناطق محروم استان همدان

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دغدغه رهبری را در امر افزایش سرانه مطالعه پوشش دهیم این دغدغه با کتاب گره خورد و باید نسبت به کتاب و کتابخوانی اهتمام داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که دانش‌آموزان ما با کتاب و کتابخوانی و مطالعه مفید آشنا شوند گفت: اگر دانش آموزان با نویسندگی و مطالعه مفید آشنا شوند، آیندگان نیز اهل کتاب خواهند بود و والدینی کتابخوان برای نسل‌های بعدی تربیت خواهد شد.

نگارش و چاپ کتاب در انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه یکی از سیاست‌های برنامه‌های دهه فجر توجه به عدالت فرهنگی است افزود: نگارش و چاپ کتاب در دوران انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است و توجهی که به مراکز فرهنگی و انتشارات شده قابل قباس با گذشته نیست.

محمدمهدی شیرمحمدی همچنین باسوادی آحاد مختلف جامعه و محروم و توجه به اهالی فرهنگ را همراه با رشد قابل توجهی دانست و گفت: امروز هم در راستای توجه به مناطق محروم توزیع کتاب در حال انجام است که یکی از برنامه‌ها در امر کتاب و کتابخوانی است.

وی یادآور شد: امروز به منظور کمک به مدارس مناطق کم برخوردار دو هزار نسخه کتاب به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال توسط ناشران دفاع مقدس در اختیار مدارس قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها