سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
برگزاری کرسی‌های ۱۶ گانه تلاوت قرآن در همدان

همدان - مدیر کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از نکوداشت استاد نهج‌البلاغه در همدان طی هفته نخست اسفندماه خبر داد و گفت: کرسی‌های ۱۶ گانه تلاوت قرآن با حضور قاریان مطرح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

مقصود قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی متعددی با مدد و همدلی موسسات و مراکز قرآنی سطح شهر انجام می‌شود که امیدواریم بتواند در تبیین انقلاب اسلامی موثر باشد.

وی به برگزاری آیین نکوداشت استاد احمد حبیبیان پرداخت و گفت: پاسداشت این استاد برجسته نهج‌البلاغه در دهه اول اسفندماه برگزار می‌شود تا بتوان جایگاه این پژوهشگر نهج‌البلاغه را ارج نهاد.

مدیرکارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: استاد حبیبیان از اساتید دانشگاه و شخصیتی فرهنگی و ادبی و همچنین از جمله نویسندگان حوزه دینی، معارف اسلامی و مبلغ و مروج نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) است و بیش از یکصد کتاب به رشته تحریر درآورده است.

قاسمی به برخی از برنامه‌های پیش رو از جمله کرسی‌های تلاوت نیز در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۶ گانه کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان مطرح ملی و بین‌المللی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: مدیریت شورای قرآن استان با همکاری سایر سازمان‌ها و ادارات در سطح مساجد استان از ۱۱ بهمن آغاز و تا ۲۶ بهمن ادامه خواهد داشت و همچنین برگزاری کرسی تلاوت در شهرک ولیعصر توسط موسسه قرآنی مطهرون یکی دیگر از برنامه‌های کرسی تلاوت است.

مدیر کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به برگزاری مراسم‌های جشن و سرور هم اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن انقلاب در ۳۰ شعبه جامعه القرآن واحد خردسالان در سطح استان، برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان توسط موسسه قرآنی منتظران حضرت مهدی (عج) در شهر مریانج، برگزاری جشن بزرگ مبعث و تجلیل از برترین‌های قرآنی در عید مبعث توسط جامعه القرآن واحد خردسالان همدان از جمله این جشن‌ها و برنامه‌ها هستند.

وی در پایان گفت: برگزاری جلسه ختم قرآن به نیابت از شهدای انقلاب اسلامی و بازدید از خانواده شهدای انقلاب در طول ایام الله دهه فجر از دیگر برنامه‌های کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها