دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کتابخانه روستای دنگسرک نکا افتتاح شد

مازندران-با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کتابخانه روستای دنگسرک نکا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نکا، امام جمعه شهرستان نکا پیش از ظهر دوشنبه در آیین بهره‌برداری از کتابخانه روستای دنگسرک، گفت: دشمن ستاد انتخاباتی قوی درست کرده و رصد می‌کند که مردم ما در انتخابات چگونه رفتار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمد صادق محمدی لایینی اظهار کرد: این هوشیاری باید در بین مردم و مسئولان ما هم باشد تا رفتارهای دشمن در انتخابات را خنثی کنیم.

وی افزود: همدلی که در این روستا در راستای اتفاق فرهنگی مشاهده می‌شود نویدبخش روزهای خوب برای دنگسرک است که نشان‌دهنده پیشینه غنی فرهنگی است.

لایینی گفت: روستای دنگسرک در زمینه کتابخوانی فعالیت بسیاری داشته است و احداث این کتابخانه باعث تسریع روند کتابخوانی برای اهالی خواهد بود.

۲۰ پروژه نیمه‌کاره کتابخانه روستایی در مازندران داریم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این مراسم، اظهار کرد: خرسندیم که در چهل و پنجمین بهار انقلاب و مصادف با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی کتابخانه روستای دنگسرک به بهره‌برداری می‌رسد.

سکینه خاتون مهدیان‌پور با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ پروژه روستایی داریم که اغلب از سال ۹۱ شروع شده‌اند، افزود: در بررسی پروژه‌های روستایی به کتابخانه روستای دنگسرک رسیدیم که در سال ۹۳ کلنگ‌زنی شده بود و تا آذر ماه امسال، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از طرف دهیاری، اهالی روستا، خیران، شورای اسلامی روستا و سایر کسانی که دغدغه‌های فرهنگی دارند به این پروژه اختصاص یافت تا به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل روستایی استانداری مازندران در این مراسم گفت: در آستانه مبعث حضرت رسول، افتتاح کتابخانه را به فال نیک می‌گیریم چرا که خواندن، نخستین پیامی بود که پیامبر از طرف خدا، از جبرییل دریافت کرد.

علی اصغر احمدی با اشاره به اینکه افتتاح این کتابخانه از اقدامات خوب و ماندگار است، تصریح کرد: امسال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود و بالغ بر ۲۰۰ پروژه مربوط به دهیاری‌ها است که نهادی برآمده از مردم است.

وی با بیان اینکه مردم حضور خود را در عرصه‌های مختلف انقلاب ثابت کردند، ادامه داد: مردم همواره حضور خود را در ۲ رخداد مهم راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات، ثابت کردند و امسال هم مردم به یاوه‌گویان ثابت خواهند کرد که همچنان مردم سال ۵۷ هستند و پشت این انقلاب می‌مانند.

کتابخانه روستای دنگسرک نکا افتتاح شد


همچنین فرماندار نکا در این مراسم با اشاره به پیشینه ولایی و انقلابی مردم روستای دنگسرک، اظهار کرد: در راستای مردمی‌سازی، این پروژه امروز با حضور مردم افتتاح می‌شود.

مرتضی رمضانی تصریح کرد: کتابخانه پایگاه فرهنگی است و در حوزه فرهنگ، اقدام مناسبی برای این روستا انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه با افتتاح این کتابخانه، آحاد مردم به کتابخوانی علاقه می‌یابند، افزود: شاید برخی، برای کسب اطلاعاتی وارد فضای مجازی شوند اما اطلاعات در فضای مجازی، مانند آب‌های سطحی است و نمی‌توان به آن امیدوار بود.

رمضانی ادامه داد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و اشاعه آن به نسل‌های جوان و نوجوان، تربیت نسلی باسواد و آینده‌ساز را رقم می‌زند.

وی یادآور شد: انتخاباتی که در پیش داریم با حضور گسترده مردم شکل می‌گیرد، انتخابات مسئله مهمی برای نظام اسلامی است و همه امور کشور با آرای مردم انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها