یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
برگزاری اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی در همدان

همدان - مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، حمیدرضا آقابیگی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی با عنوان «افق‌های روشن» در همدان اظهار کرد: این برنامه شانزدهم بهمن‌ماه و همزمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در چهار بخش فیلم کوتاه، شعر، ادبیات داستانی و صنایع دستی گفت: در بخش فیلم کوتاه ۴۰ اثر به مرحله داوری رسیده که عمدتاً با موضوع ایثار، فرهنگ جهاد و شهادت، فرزندآوری و خانواده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: ۱۷ اثر نیز در زمینه فیلم کوتاه برگزیده شده که تجلیل از برگزیدگان در بخش بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و پویانمایی خواهد بود.

وی از ارسال ۱۵۰ اثر در بخش شعر با موضوع جهاد و شهادت، ایثار، خانواده و فرزندآوری به این جشنواره خبر داد و افزود: در این بخش نیز سه نفر حائز رتبه برتر شدند که فردا تجلیل می‌شوند.

آقابیگی در بخش دیگری از سخنانش همدان را در حوزه ادبیات داستانی از استان‌های سرآمد و مطرح کشور عنوان کرد و گفت: در این حوزه هم از سه نفر برتر تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این بخش ۲۵ اثر به حوزه ملی ارسال شده و یک اثر فاخر نیز در بخش بزرگسال رتبه برتر کشور را به دست آورده اضافه کرد: در بخش صنایع دستی نیز ۴۰ اثز به جشنواره رسیده که با محوریت احیای آثار فراموش شده و مرتبط با فرهنگ استان است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه هفت اثر برتر این حوزه نیز در آیین اختتامیه تجلیل خواهند شد در ادامه عنوان کرد: شناسایی هنرمندان مستعد و ارزشی اما کم‌بنیه به لحاظ مالی و حمایت از آنها در دستور کار این مجموعه قرار گرفته که اتفاقات خوبی در این بخش رقم خورده است.

وی از همسو کردن ادارات و نهادهای دولتی به منظور حمایت از هنرمندان استان با خرید آثار هنری آنها سخن به میان آورد و گفت: در این راستا حمایت‌های مالی خوبی را شاهد بودیم.

آقابیگی با بیان اینکه با هم‌افزایی بین نهادها و مجموعه‌های هنری، به دنبال ایجاد بازار فروش برای فعالان این حوزه هستیم خواستار توجه به این مهم شد.

وی از فعالیت هشت انجمن هنری در سطح استان خبر داد و با بیان اینکه درصدد فعال کردن انجمن آثار دیجیتال نیز هستیم تصریح کرد: ایجاد ارتباط و شبکه قوی بین هنرمندان از طریق انجمن‌های هنری را پیگیر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها