یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
۳ کتاب با محوریت انقلاب اسلامی در یزد رونمایی شد

یزد - مراسم تجلیل از حاج سید محمد فقیهی از پیشکسوتان انقلاب استان یزد با رونمایی از سه کتاب حوزه انقلاب در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، در مراسم شب خاطره انقلاب و تجلیل از حاج سید محمد فقیهی از پیشکسوتان انقلاب استان یزد که شنبه شب در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد، از سه کتاب با محوریت انقلاب و دهه فجر در یزد رونمایی شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این مراسم گفت: تمامی افرادی که به عنوان مبارزان انقلاب شناخته می‌شوند ابتدا توانستند در خود خوشناسی را تقویت کنند و پس از آن با اخلاق الهی در رفتار و کلام خود احکام قرآنی، اهل بیت (ع) و اسلامی را پیاده کردند.

وی افزود: مبارزان انقلاب افرادی بودند که توانستند با ایجاد روحیه‌امید و تقویت روحیه خودباوری در جامعه در راستای اجرای دستورات امامین انقلاب گام بردارند.

استاندار یزد با اشاره به نقش حاج سید محمد فقیهی در انقلاب در استان یزد گفت: افرادی همچون فقیهی در جامعه نقش انسجام بخشی داشتند و با نقشی که داشتند توانستند مردم را به وحدت سوق دهند.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و نویسنده کتاب «عکس آخر» گفت: به دلیل تواضع آقای فقیهی و به رغم نقش بسیار مؤثر وی در انقلاب یزد به عنوان یکی از همراهان آیت الله شهید صدوقی، اما کمتر اسمی از وی برده شده در حالی که در این کتاب نیز مردم‌شناسی آن زمان یزد مطرح و این خاطرات بسیار واقعی‌تر است و نشان می‌دهد هویت یزد اصیل ثابت مانده است.

در پایان این مراسم نیز کتاب «روایت تسخیر ساواک یزد» به نویسندگی هادی شمس الدینی، کتاب «عکس آخر» و کتاب «مرد شماره یک» رونمایی شد.

کتاب «عکس آخر» شامل خاطرات سید محمد فقیهی است که در ۲۶۸ صفحه به قلم احسان عابدی نوشته شده است.

کتاب «درباره یک تسخیر» نوشته محمدهادی شمس‌الدینی نیز در ۳۰۴ صفحه به ماجرای تسخیر و تصرف ساختمان ساواک یزد به دست مردم انقلابی دارالعباده در ۱۸ دی‌ماه ۱۳۵۷ می‌پردازد.

کتاب «مرد شماره یک» نوشته محمد بلوچی در ۲۲۰ صفحه، فرماندهی شهید اکبر آقابابایی فرمانده تیپ ۱۸ الغدیر یزد در دو سال آخر جنگ را روایت می‌کند.

این مراسم به همت حوزه هنری یزد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط