شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
مسابقه کتابخوانی «آذرخشی بر تاریکی» در گیلان آغاز شد

گیلان - به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با همت اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «آذرخشی بر تاریکی» در گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آذرخشی بر تاریکی» نوشته رسول حسن زاده به بررسی مقاله توهین آمیز مندرج در روزنامه اطلاعات هفدهم دی ماه ۱۳۵۶ و واکنش علما و مردم علیه آن و در نهایت شکل گیری قیام ۱۹ دی مردم قم می پردازد و ضمن مرور تاریخی این وقایع، پیامدها و بازتاب‌های سیاسی و فرهنگی مربوط به آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

این مسابقه ویژه جوانان و بزرگسالان است و علاقمندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی و دریافت منبع مسابقه می توانند از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نشانی www.samakpl.ir اقدام کنند.

مسابقه کتابخوانی «آذرخشی بر تاریکی» همزمان با نخستین روز دهه فجر آغاز شد و برای شرکت در آن تا دهم اسفندماه سال جاری فرصت باقی است.

مراسم اختتامیه این مسابقه و تجلیل از برندگان، همزمان با هفدهم اسفندماه امسال و در سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در رشت برگزار خواهد شد.

کتابخانه های عمومی گیلان همزمان با ایام الله دهه فجر با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی همچون محافل کتابخوانی، اجرای سرود انقلاب، نشست های بصیرتی، محافل نقد و بررسی کتاب، نشست های کتابخوان ویژه مدیران شهرستان ها، محافل شعر خوانی، محافل قرآنی، نمایشگاه آثاری با موضوع انقلاب و مبارزات امام خمینی (ره) در این مسیر، جشن انقلاب در روز ۲۱ بهمن و نیز برنامه های فرهنگی ویژه کودکان در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن این ایام را گرامی می دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها