پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
رشد ۱۵ درصدی تولید کتاب در بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه

قم – دبیر علمی بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه از رشد ۱۵ درصدی تولید کتاب در این دوره خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام سید حمید جزایری دبیر علمی بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه در بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه و هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه که در سالن همایش مدرسه دارلشفاء فیضیه برگزار شد، گفت: این همایش برای آثار ارسالی پژوهشگران در سال ۱۴۰۱ است.

وی تصریح کرد: در تولید کتاب با ۱۵ درصد رشد و در رساله‌های علمی ۳۲ درصد را شاهد بودیم.

جزایری افزود: بین‌المللی بودن این جشنواره یکی از امتیازهای آن است. و ما شاهد هستیم از ۱۱ کشور خارجی به این همایش آثار ارسال شده است.

دبیر علمی بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه مهمترین معیارهای ارزیابی آثار ارسالی را تمایز روشی و محتوایی دانست و گفت: در کنار این مسئله، معیارهای موضوعات خاصی نیز همچون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تقویت پژوهش‌های پاسخگو به نیازهای نظام اسلامی، استفاده از قالب‌های گوناگون، تقویت پژوهش‌های جمعی پرهیز از پژوهش‌های تکراری از جمله انتظارات دبیرخانه بوده است.

وی یادآور شد: ما در این همایش‌ها روی نوآوری علمی توجه ویژه داریم و این همایش توانسته به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر خوبی در پژوهش‌های حوزوی داشته است.

جزایری با اشاره به محورهای ویژه کتاب سال حوزه بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مسائل مربوط به خانواده، محیط زیست و هوش مصنوعی از جمله محورهای ویژه کتاب سال حوزه است که امسال نقش پژوهش‌های خواهران پررنگ بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط