چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
«رشته‌ای که به نقد جوانی خریده‌ام» منتشر شد

اصفهان - رئیس کتابخانه، نشر و اطلاع‌رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «رشته‌ای که به نقد جوانی خریده‌ام»، نوشته حجت‌الاسلام اصغر هادی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از اصفهان، احمد خیری اظهار داشت: امروزه به دلیل افزایش جمعیت سالمندان جهان، سالمندی پدیده‌ای مهم در جهان به شمار می‌آید و دیگر نمی‌توانیم مانند گذشته تسلیم حرف‌های تکراری موجود درباره سالمندان شویم و وقت آن رسیده که نگاه خود را نسبت به آخرین مراحل زندگی خود در دنیا اصلاح کنیم. اینکه دوره نهاییِ عمر، مرحله‌ای خسته‌کننده، غم‌انگیز و ترسناک است یا برعکس؛ دوره‌ای سرشار از حکمت و پند و اندرز و آرامش، همه به نگاه خودِ ما بستگی دارد.

وی افزود: پیری هم، بخشی از این چرخه حیات است و کسی چه می‌داند که این راز نهفته در سینه نظام هستی چیست؟ تنها خالق انسان می‌داند که قرار است در این دوره، کدام پرده جدید از اسرار خلقت کنار برود تا نگاه ما را به سمت زیبایی‌های جدید بکشاند و ما را به فکر فرو برد.

رئیس کتابخانه، نشر و اطلاع‌رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: سالخوردگی شاید دوره فرود و سستی باشد و شاید دگرگونی‌های جسمی در این دوره نامطلوب به نظر برسد؛ ولی دگرگونی‌های روانی معمولاً مطلوب است؛ دقت عمل به جای سرعت عمل، سازگاری با ناملایمتی‌ها، پایبندی به اخلاق، آرامش و پختگی از جمله آن است.

وی گفت: حتی از نظر جسمی نیز اگر شخصی در جوانی از خود مراقبت کند می‌تواند در پیری هم به سبک زندگی سالم خود ادامه دهد و از زندگی خویش راضی باشد. در تاریخ می‌توان به افراد زیادی اشاره کرد که در سنین کهنسالی هم بازدهی خوبی داشته‌اند. بسیاری از مراجع عالیقدر جهان تشیع، نقاشان برجسته‌ای مانند کمال الملک و پیکاسو، نویسندگانی مانند دهخدا، رهبران سیاسی مانند نلسون ماندلا، ورزشکاران پیرزن و پیرمردی که رکوردهای عجیبی در ورزش جهان دارند و بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خودمان از این جمله‌اند. بر این اساس کتابی که اکنون در دستان شماست مشتمل بر «دوازده نگاه» است تا چشمانتان را به روی دوره نهایی زندگی در این دنیا به گونه‌ای دیگر بگشاید.

خیری تصریح کرد: خداوند بلندمرتبه برای ما انسان‌ها وظایفی را مشخص کرده است. این وظایف در قالب سبک زندگی، از بدو تولد تا پایان عمر، چراغ رهگشای انسان‌هاست. سبک زندگی الهی در کلام وحی و در گفتار و سیرۀ پیامبر (ص) و ائمه (ع) منعکس شده است.

«رشته‌ای که به نقد جوانی خریده‌ام» منتشر شد

وی گفت: دوره سالمندی نیز بخشی از زندگی ماست که این سبک زندگی در این دوره هم جاری و ساری است افزون بر اینکه سالمندان در این دوره، وظایفی بر عهده دارند، جوانان هم در تعامل با سالمندان وظایفی بسیار مهم دارند.

رئیس کتابخانه، نشر و اطلاع‌رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بر این اساس، در پیروی از این سبک زندگی، در میان سالمندان و در ارتباط با دیگران تجربیاتی رقم می‌خورد که خود گنجینه‌ای از آموزه‌هاست. سالمندان این تجربیات را که شاید در هیچ کتابی یافت نمی‌شود، در اختیار دیگران قرار می‌دهند. در این کتاب، سبک زندگی سالمندان و نوع تعامل دوجانبه‌ای که آنان با کوچک‌ترها و ازجمله جوانان دارند، تبیین شده است.

چاپ نخست کتاب «رشته‌ای که به نقد جوانی خریده‌ام» درباره ارتباط متقابل جوانان و سالمندان در ۴۴ صفحه به بهای ۳۰ هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها