سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
اهدا «نشان میرزا» در ایفپکس۳/ توسعه تعاملات اقتصادی؛ هدف نمایشگاه آینده چاپ

همزمان با سومین نمایشگاه آینده چاپ ایران جایزه «نشان میرزا» به برترین غرفه‌های نمایشگاه ایفپکس ۳ اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری سومین نمایشگاه آینده چاپ ایران سه‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) با حضور بابک عابدین، رئیس سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران در اتاق بازرگانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، عابدین در سخنانی با ارائه آمار و ارقام از دو دوره قبلی این نمایشگاه گفت: دوره نخست نمایشگاه با ۶۵ غرفه و ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع فضای مفید و حضور یک شرکت خارجی در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد. دوره دوم این رویداد نیز هفت ماه بعد در تیرماه سال جاری برگزار شد.

وی ادامه داد: بین این دو نمایشگاه حدود ۷ ماه فاصله بود زیرا درنظر داشتیم فاصله زمانی برگزاری نمایشگاه آینده چاپ با دیگر نمایشگاه‌ها را حفظ کنیم.

عابدین با بیان اینکه در دوره دوم تعداد غرفه‌ها حدود ۴۳ درصد و متراژ غرفه‌ها بیش از ۷۰ درصد افزایش داشت، توضیح داد: در این دوره ۳۰ چاپخانه، سه ناشر، هفت شرکت ماشین‌سازی، ۱۴ تشکل و انجمن مرتبط با حوزه چاپ و ۱۰ رسانه شرکت کرده بودند.

وی همچنین به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد اشاره کرد و گفت: از ابتدا تلاش کردیم نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم و با حمایت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه ایفپکس در تقویم نمایشگاه‌های معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری به ثبت رسیده است.

عابدین با اشاره به تخصصی بودن حدود ۹۷ درصد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، گفت: حضور افراد متخصص در این رویداد ازجمله اهداف نمایشگاه ایفپکس بود، هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای به هم رسانیدن تولیدکننده و مصرف‌کنندگان صنعت چاپ باشد و خوشبختانه ۹۷ درصد افراد با هدف تخصصی از این نمایشگاه بازدید کردند.

به‌گفته وی، در دومین دوره ایفپکس، طی چهار روز بیش از ۷ هزار نفر از ۲۶ استان، ۲۹ شهر و ۱۴ کشور از نمایشگاه بازدید کردند که به‌طور عمومی از کشورهای ترکیه، عمان، چین، ارمنستان، سوریه، عراق، پاکستان، هند، روسیه و … بودند.

عابدین همچنین درباره دیگر اهداف این نمایشگاه توضیح داد: هدف اصلی، برگزاری استاندارد یک رویداد تخصصی در حوزه چاپ بود تا بتوانیم بازدیدکنندگانی تخصصی از منطقه و جهان برای بازدید از فناوری‌های جدید ایران و سایر کشورها داشته باشیم.

وی بیان کرد: در تلاشیم ایفپکس به جایگاهی برسد که وقتی خارج کشور از نمایشگاه چاپ در ایران صحبت می‌شود، از ایفپکس نام برده شود و بُعد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تقویت شود.

عابدین همچنین به برگزاری نمایشگاه ایفپکس ۳ در ۲ تا ۵ مرداد سال ۱۴۰۳، گفت: بازاریابی‌های نمایشگاه از مدت‌ها قبل آغاز شده و با حضور در نمایشگاه چاپ ترکیه، مذاکراتی با فعالان چاپ در ترکیه انجام داده شده و قرار است در سومین دوره این نمایشگاه دو غرفه از کشور ترکیه حضور داشته باشند.

وی افزود: همچنین پس از حضور در نمایشگاه لیبل اکسپو چین با فعالان کشور چین مذاکراتی برای حضور آن‌ها در نمایشگاه انجام شده است.

اهدا «نشان میرزا» در ایفپکس۳/توسعه تعاملات اقتصادی؛ هدف نمایشگاه آینده چاپ

رئیس سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران با تاکید بر اهمیت برگزاری ایفپکس به شکل تخصصی، گفت: مسئولان نمایشگاه آینده چاپ ایران، از تیر ۱۴۰۲ از ۱۶ نمایشگاه بازدید کردند و تیم بازاریابی که در این نمایشگاه حضور دارند، سعی داشتند صاحبان ویژند در حوزه چاپ در این نمایشگاه فعال باشند.

عابدین درباره تغییرات دوره سوم نمایشگاه آینده چاپ ایران و برپایی آن در دو طبقه، گفت: امسال برای حضور فعالان و تولیدکنندگان ماشین‌آلات صنعت چاپ تمهیدات ویژه‌ای انجام شده، طی دو دوره قبل ناملایمات زیادی برای حضور فعالان حوزه ماشین سازی داشتیم اما امسال امکانی فراهم شده که آنها در طبقه E0 حضور داشته باشند تا ماشین‌های چاپی که امکان انتقال به طبقات بالاتر را ندارند، در طبقه همکف خدمات خود را ارائه دهند.

وی همچنین از نگاه ویژه به موضوعات آموزشی در نمایشگاه ایفپکس خبر داد و افزود: در این دوره تجربیات سال‌های گذشته و دستاوردها از سایر نمایشگاه‌های چاپ در دیگر کشورها در قالب کارگاه و سمینارهای مختلف به مخاطبان ارائه خواهد شد.

عابدین همچنین درباره تغییرات زیرساختی سایت ایفپکس طی ماه‌های آینده، گفت: امسال با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ برای نخستین بار جایزه «نشان میرزا» در نمایشگاه آینده چاپ ایران از طریق سیستم داوری به بهترین غرفه‌های نمایشگاه اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: این نشان را هیئت‌مدیره اتحادیه پایه‌گذاری و سیاست‌گذاری کرده است، در این زمینه هدف این است که تا پنج سال آینده از ایفپکش در جامعه بین‌الملل یاد شود و «نشان میرزا» هم در همه صنایع چاپ و بسته‌بندی اعتبار پیدا کند و با این اقدامات شاهد تغییرات مثبتی در صنعت چاپ میان کارکنان، کارافرینان، کارفرمایان و همه زنجیره صنعت چاپ ایجاد شود.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم از پوستر سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران رونمایی شد. این پوستر با نماد قفنوس که امیر خیرخواه، طراحی کرده و از میان ۴۳ اثر به دبیرخانه نمایشگاه انتخاب شده است.

اهدا «نشان میرزا» در ایفپکس۳/توسعه تعاملات اقتصادی؛ هدف نمایشگاه آینده چاپ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها