دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
دبیر بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین معرفی شد

با تصویب هیئت مدیره انجمن قلم ایران، جواد کامور بخشایش دبیر بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ جواد کامور بخشایش نویسنده، پژوهشگر و مدرس ادبیات در جشنواره‌های گوناگون از جمله کتاب سال دفاع مقدس و جایزه جلال پیشینه داوری دارد و به عنوان فعال فرهنگی در عرصه ادبیات مشغول فعالیت است.از وی چندین عنوان کتاب منتشر شده که برخی از آنها جوایز متعددی هم کسب کرده‌اند. یاس در قفس (زندگی و زمانه شهید محمدجواد تندگویان)، زندان موصل، تلخی رهایی، مینوچهر و جای امن گلوله‌ها از جمله آثار اوست. وی که از سال ۹۱ به عضویت انجمن قلم ایران درآمده، دارای تحصیلات عالی در رشته ادبیات فارسی و معاون علمی اندیشکده ادبیات پایداری است.

جشنواره قلم زرین که از سال ۸۳ کار خود را آغاز کرده از قدیمی‌ترین جشنواره‌های غیر دولتی کشور است و به طور مستقل از سوی تشکل فراگیر اهالی قلم انقلابی کشور یعنی «انجمن قلم ایران» برگزار می‌شود و از بدو تأسیس به جز دوسال هرساله به طور منظم برگزار شده است.

این جشنواره در پنج بخش، کتاب برگزیده سال را انتخاب و معرفی می‌کند.

این پنج بخش شامل نقد و پژوهش ادبی، شعر بزرگسال، داستان بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، و داستان کودک و نوجوان است که دو بخش اخیر در دوره‌های اولیه برگزاری قلم زرین وجود نداشتند و با کمرنگ شدن تدریجی جشنواره‌های ویژه کودک و نوجوان در کشور، این دو بخش از دوره سیزدهم به جایزه قلم زرین افزوده شده‌اند.

در این دوره کتاب‌هایی که از فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ در محورهای پنجگانه جشنواره منتشر شده باشند از سوی پنج تیم داوری شامل ۱۵ داور بررسی و آثار برگزیده در چهاردهم تیر ماه ۱۴۰۳ روز قلم معرفی و از مؤلفان این آثار تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها